به گزارش ایرنا سیدعابس حسینی چهارشنبه شب در آییت پایانی جشنواره رسانه ای ابوذر خراسان شمالی بر تاثیر رسانه ها و فضای مجازی بر مخاطبان اشاره ای کرد و گفت: امروز تاثیری پدر و مادر بر فرزندان 18 دقیقه است مابقی دست رسانه ها است، رسانه ها بدون اینکه برای خود حد و مرزی بشناسند به درون خانه ها نفوذ پیدا کرده اند.
وی بابیان اینکه وظیفه رسانه های داخلی هم اکنون سخت تر شده است افزود: ماموریت شما هم اکنون مشخص است باید تاثیر رسانه هایی بدون تعهد را خنثی کنید.
حسینی با بیان اینکه هم اکنون رسانه ها و امپراطورهای خبری حکومت ها را عوض می کنند افزود: این درحالی است که حکومت ها از خود دفاع آنچنانی ندارند و به همین علت حتی بدون اینکه یک نفر جان خود را از دست بدهد حکومت ها جا به جا می شوند.
وی اظهار داشت: دشمنان بدون اینکه افراد بتوانند از خود اراده ای نشان دهند نقطه نظرات خود را با فضای مجازی به جامعه تزریق خواهند کرد.
وی با بیان اینکه امروز افسر جنگ نرم برای دفاع از نظام و اسلام نیاز داریم گفت: رسانه ها باید این واقعیت ها را برای جامعه روشن کنند تا تحت تاثیر امپراطور های خبری دنیا قرار نگیرند.
مهدی اکرامی مسئول بسیج رسانه خراسان شمالی گفت: 242 اثر در سه قالب عکس، گزارش و خبر به این جشنواره راه پیدا کرد که بیشترین آثار دریافتی در قالب گزارش بوده است.
وی افزود: تعداد 9 اثر از جشنواره ابوذر خراسان شمالی به مرحله کشوری راه پیدا کرد.
جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان شمالی تنها جشنواره رسانه‌ای سال 97 در خراسان شمالی است و داوران این جشنواره بومی استان بودند.
در بخش خبر فاطمه مقدسی باجگیران از ایرنا، سمیرا نیستانی از شبستان و سمانه قهرمانی از عصر اترک به ترتیب اول تا سوم شدند.
در بخش گزارش مهری شهرکی از صدا وسیما، مجید پیشینیان فارس، سمیرا علی آبادی ایرنا، ربابه صانعی ایرنا و مهسا طهماسبی از اتفاقیه به ترتیب اول تا پنجم شدند.
در بخش عکس وحید خادمی از ایرنا، مریم داورنیا از مهر و سعید طلوعی از تسنیم رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
در بخش تولیدات چند رسانه ای نفر برتر آنونس رادیویی سمانه سفیدگر، نفر برتر مستند رادیویی امین عربشاهی، نفر برتر گزارش رادیویی علی یزدانی و نفر برتر موشن گرافی مرتضی رحیم زاده انتخاب شدند.
سردبیران برتر جشنواره نیز سید حسین قدسی از ایرنا، رقیه گریوانی عصر اترک، میلاد حسین پور فارس و امین عربشاهی از تسنیم برگزیده شدند.
خراسان شمالی دارای 24 رسانه دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.