حجت الاسلام دکتر محی الدین بهرام محمدیان عصر جمعه در مراسم افتتاح چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در مشهد افزود: فیلم های آموزشی و تربیتی گیشه ندارند تا سرمایه خود را به دست آوردند لذا باید به این فیلم ها به عنوان یک ضرورت توجه شده و برای تولید آنها سرمایه گذاری شود.
وی اظهار کرد: همانگونه که برای معلم، تولید کتاب، مجله و سایر بسته های آموزشی سرمایه گذاری می کنیم برای تهیه و تولید فیلم آموزشی نیز باید سرمایه گذاری کنیم.
وی با بیان اینکه سینمای کودک و نوجوان در کشور دچار چالش جدی است، گفت: این سینما می تواند با پیوند خوردن با فیلم های آموزشی و تربیتی و مبنا قرار دادن سیاست های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، موجب تهیه فیلم های آموزشی و رونق سینمای کودک و نوجوان شود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ‌ریزی آموزشی کشور افزود: فیلم های آموزشی و تربیتی اندکی متفاوت با فیلم های سرگرمی و تفریحی است بنابراین در شاخص های این بخش از سینما، معنا محوری و مفهوم محوری اصل و اساس است.
وی اظهار کرد: جشنواره فیلم رشد در صدد است آموزش و یادگیری و مفاهیم اساسی تربیت را به زندگی علمی دانش آموزان نزدیک کند.
وی با بیان اینکه سند تحول بنادین به آموزش و پرورش توصیه کرده است از رسانه های متنوع یاددهی و یادگیری بهره بگیرد و محیط های متنوع را برای یادگیری و یاددهی برگزیند، گفت: کلاس و کتاب درسی تنها محیط و رسانه یادگیری نیست و همه فضای مدرسه و محیط مدرسه، محیط های آموزشی هستند.
حجت الاسلام بهرام محمدیان افزود: صدا، نور و تصویر می تواند با ترکیب معنا نزدیک ترین وسیله و محیط برای جان بخشیدن به متون آموزشی باشد.
چهل و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم رشد تا 10 آذر ماه در مشهد ادامه دارد.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.