حسین رضایی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا 197 هزار و 596 نفر از این زائر را بانوان اعلام و بیان کرد: مسنترین زائر پیاده پیرمردی 76 ساله از تربت جام و کوچکترین زائر نوزاد دختر 15 روزه سیستانی است که این سفر معنوی را به انجام رساندند.
وی افزود: زائران پیاده رضوی امسال از 21 استان راهی مشهد شدند. از کل این جمعیت 82 هزار و 555 نفر که فاقد محل اقامت در مشهد بودند در فضاهای تدارک شده اسکان یافتند.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی ادامه داد: در طول جاده های منتهی به مشهد شامل 9 محور 275 ایستگاه صلواتی با مشارکت خیران، نهادها، تشکلها و مردم فعال بود. در این میان بزرگترین ایستگاه مربوط به کفشداران آستان قدس رضوی با ظرفیت 10 هزار نفر شب خواب است.
وی کوچکترین ایستگاه صلواتی را نیز در جاده سرخس - مزداوند مربوط به یک خانواده روستایی دانست که در این ایام با یک دستگاه خودرو وانت خود به زائران خدمت رسانی کرده اند.
رضایی گفت: علاوه بر خراسانیها، از 11 استان دیگر نیز خیران ومردم ایستگاههای صلواتی را در طول راهپیمایی زائران رضوی در مسیرهای منتهی به مشهد دایر کرده و خدمت کردند.
وی افزود: در میان این کاروانها در مجموع هشت کاروان زائران پیاده اهل سنت حضور دارند و در مجموع هزار و 200 نفر از هموطنان اهل سنت از سراسر کشور در این ایام به مشهد آمده اند. همچنین اهالی اهل سنت روستای جمالده در جاده نیشابور - مشهد طی چهار روز انتهایی ماه صفر از زائران پیاده رضوی در منازل خود پذیرایی کردند.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی همچنین گفت: در این مدت خدمات فرهنگی به زائران پیاده در جاده ها و نیز محلهای اسکان مشهد توسط قرارگاه فرهنگی آستان قدس رضوی ارائه شد. خدمات درمانی نیز با مدیریت جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جمعیت هلال احمر، سازمان نظام پزشکی و پرستاری، بهداری سپاه پاسداران، سازمانهای خیریه و اورژانس 115 انجام شد. در مشهد نیز 15 مرکز خدمات درمانی در این مدت فعال بود.
وی افزود: در حوزه اسکان هم ظرفیت 110 هزار نفری برای کاروانهای پیاده ای که پیش بینی مکان نکرده بودند با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، هیاتهای مذهبی، هیات جواد الاِئمه(ع)، آموزش و پرورش و مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی فراهم شد.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.