بهاره قاسمی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از شاهنامه فردوسی، کتاب کودک قصه‌های چوبی، رمان کلیدر، قصه‌های سرزمین اشباح و کتاب کمک‌درسی فیزیک پایه، در رده های بعدی بالاترین آمار خواننده هستند.
وی اظهار کرد: بیشترین استفاده‌کننده و علاقه‌مند به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان نوجوانان و جوانان بین 14 تا 20 سال هستند که ارائه خدمات مورد قبول و نیاز این قشر از جامعه در سطح کتابخانه‌ها می‌تواند آن‌ها را تا پایان دوره میانسالی به‌عنوان مخاطبان اصلی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی حفظ کند.
قاسمی، زیربنای کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی این شهرستان را یک هزار و 500 مترمربع عنوان و بیان کرد: 89 هزار نسخه کتاب در موضوعاتی همچون فلسفه و روانشناسی، دین و مذهب، تاریخ و جغرافیا، هنر و سرگرمی، علوم محض، ادبیات و کتاب‌های ویژه کودک و نوجوان به ‌صورت مجزا در اختیار قشر خاص خود قرار گرفته است.
وی تعداد کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی این شهرستان را 7 باب عنوان کرد که قدمت کهن‌ترین آن‌ها مربوط به سال 1347 است و گفت: از ابتدای امسال 26 هزار و 430 نسخه کتاب توسط علاقه‌مندان و اعضای کتابخانه‌ها به امانت برده شده است.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی قوچان با اشاره به اینکه کتابخانه و مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) این شهرستان نیز دارای 15 هزار و 451 عضو و 51 هزار و 199 نسخه کتاب است، تصریح کرد: با احتساب زیربنا، اعضا و منابع این کتابخانه، شهرستان قوچان رتبه خوبی را در سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی به خود اختصاص داده است .
شهرستان قوچان با 180 هزار نفر جمعیت در فاصله 137 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه‌های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار : حبیبه احسنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7501/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.