به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی در نماز جمعه این هفته مشهد افزود: بر اساس این تفکر انحرافی، رهبری سیاسی اقتصاد، سیاست و امنیت جامعه را اداره می کند و رهبری مرامی مسائل دینی مردم مانند نماز و روزه را بر عهده دارد.
وی بیان کرد: این انحراف سیاسی که پس از رحلت رسول اکرم به وجود آمد و مظلومیت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت سیدالشهدا را رقم زد، امروز جامعه اسلامی ما را نیز تهدید می کند.
وی ادامه داد: مردم آگاه باشند که اگر رهبری سیاسی از رهبری مرامی تفکیک شود، تمام اقتصاد و هستی آنان سلب شده و در دامن آمریکا و انگلیس ریخته خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: همچنانکه در آن زمان معاویه اداره مملکت را بر عهده گرفت و امام حسن (ع) عهده دار مسائلی مانند روزه، نماز و غسل مردم شد که از دل آن مساله کربلا و مظالم بنی عباس و 14 سال زندانی امام موسی کاظم (ع) بیرون آمد.
وی با بیان اینکه بشر منهای وحی، قدرت زندگی ندارد، افزود: مساله وحی تنها آوردن قرآن و دین نیست که بقیه آن به انسان‌ها واگذار شود بلکه مدیریت و رهبری نیز در کنار وحی است، لذا در اسلام رهبری سیاسی آمیخته با رهبری مرامی است.

* برخورد با افراد سودجو در فرایند امدادرسانی ضروری است
امام جمعه مشهد در بخشی دیگر از سخنانش با اظهار تاسف از وقوع زلزله اخیر در غرب کشور گفت: از تمامی مردم، نهادها، آستان قدس رضوی، علما و روحانیان در امدادرسانی به زلزله زدگان قدردانی می شود و این کمک ها باید تداوم داشته باشد.
آیت الله علم الهدی افزود: عزیزان ما در مناطق زلزله زده از تمام هستی‌شان، جز یک‌ مشت کلوخ و خاک چیزی باقی نمانده است و در این هوای سرد نیازمند امکاناتی از قبیل پوشاک، پتو، آب‌ معدنی، برنج و روغن هستند که باید این کمک ها به طور مستمر برای آنان ارسال شود.
وی بیان کرد: آستان قدس رضوی از روز اول کاروان قابل‌ توجهی را به مناطق زلزله زده ارسال کرده و بنیاد کرامت آستان قدس رضوی نیز تمام امکاناتی که در موکب‌های سامرا، مهران، کربلا و نجف داشت را به مناطق زلزله‌زده انتقال داد تا با همان کیفیت از عزیزان آسیب‌دیده، پذیرایی و نگهداری کنند.
وی ضمن تقدیر از ارتش، سپاه پاسداران و بسیج در امدادرسانی به زلزله زدگان خطاب به مسئولان دولتی اظهار کرد: مدیریت بحران، حرکت جهادی نیاز دارد و امید است که مشکل آب و برق و گاز در این مناطق رفع شود و جلو بهره برداری افراد سودجو در فرآیند امدادرسانی گرفته شود.
وی ادامه داد: با کمال تاسف هم اکنون یک عده عناصر سودجو در مقام بهره‌برداری از این حادثه تلخ، اجازه نمی دهند امکانات به دست نیازمندان برسد و باید این مساله مدیریت شود تا منطقه در یک امنیت کامل و مدیریت همه‌گیر توزیع امکانات قرار گیرد.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.