علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از ستاد جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی در مشهد افزود:
این گروه داوطلبانه به منطقه غرب کشور اعزام خواهند شد و طی یک هفته به خدمت رسانی خواهند پرداخت.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن آستان قدس رضوی هم گروه هایی را به منطقه زلزله زده غرب کشور اعزام کرده که امیدواریم همه بتوانند با این اقدامات خداپسندانه قلب حضرت امام رضا (ع) را شاد نموده و از آلام هوطنان مصیبت زده بکاهند.
وی گفت: برخی واحدهای صنعتی استان نیز برای ارسال محصولات خود به مناطق مزبور اعلام آمادگی کرده و برخی کاروانها هم برای ارسال امکانات خود به این مناطق هماهنگی لازم را با هلال احمر انجام داده اند.
رشیدیان افزود: شرکتهای هواپیمایی این استان نیز برای انتقال خادمین مزبور به کرمانشاه اعلام آمادگی کرده اند.
وی اظهار کرد: نذورات هیات های مذهبی این استان اغلب به مناطق تلفیقی ارسال می شود که امیدواریم این اقدامات و مناسبتها فرصتی برای همدلی و اتحاد بیشتر مسلمانان باشد.
وی گفت: دهه آخر صفر هر سال شاهد حضور گسترده زائران در استان خراسان رضوی بوده ایم و مردم استان نیز در قالب هیات های مذهبی و جمعیتهای خدمتگزار به خدمت به زائران اهتمام داشته اند.
استاندار خراسان رضوی افزود: امسال شاهد ارتقای کیفیت در ساماندهی زائران از مبدا، در طول مسیر و در مقصد هستیم و ارتباط و هماهنگی های خوبی بین بخشهای مختلف فرهنگی و خدماتی و تامین امنیت زائران انجام شده است.
15 هزار نفر به صورت داوطلبانه در قالب 21 کارگروه اجرایی ستاد مردمی جمعیت خدمتگزاران، خدمت رسانی به زائران پیاده آخر ماه صفر را تا 30 آبان ماه بر عهده دارند.
پیش بینی می شود 320 هزار زائر پیاده طی دهه پایانی ماه صفر امسال به مشهد الرضا (ع) مشرف شوند.
تعداد زائران پیاده رضوی در مدت مشابه پارسال 270 هزار نفر بود.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.