علیرضا رشیدیان ظهر چهارشنبه در جمع زائران اهل سنت حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد افزود: به همین منظور ستاد خدمات رسانی زائران پیاده رضوی و دیگر نهادها از جمله آستان قدس رضوی، هیاتهای مذهبی و شرکتهای هواپیمایی پیشگام شدند تا خدمات خراسان رضوی را به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه برسانند.
وی در ادامه همچنین گفت: وحدت میان سنی و شیعه در مراسم مختلف ملی، سیاسی و مذهبی از جمله راهپیماییهای روز قدس و 22 بهمن، انتخابات، مناسبتهای مذهبی دهه آخر صفر و هفته وحدت که همگان در آنها حضور می یابند بروز و ظهور معناداری پیدا می کند.
استاندار خراسان رضوی افزود: مطابق منابع دینی تمسک به قرآن، قبله واحد و اهل بیت(ع) عناصر وحدتبخش مسلمانان و مورد تایید و توجه همه مسلمین است.
وی وهابیون و داعش را گروههایی کم تعداد در امت اسلامی ذکر و بیان کرد: امروز شاهد مقابله شیعه و سنی در برابر آنان در سوریه و دیگر مناطق هستیم و شهدای اهل سنت در این راه شاهد مدعای ما در وحدت میان مسلمانان هستند.
رشیدیان حضور برادران شیعه، سنی و حتی مسیحیان را در راهپیمایی اربعین حسینی جلوه دیگری از وحدت میان مذاهب و فرق اسلامی در کشورهای منطقه توصیف و بیان کرد: طرح خاورمیانه بزرگ در منطقه در حال پیگیری است و‌ وقایع اخیر لبنان در همین راستا می باشد.
وی افزود: دانشجویان، اساتید، علما و مولویان با روشنگری جامعه در خصوص وحدت و توطئه دشمنان در این رابطه موجب خنثی شدن توطئه بدخواهان امت و دفاع از هویت اسلامی کشورهای منطقه خواهند شد.
افزون بر هزار نفر از علما، بزرگان و زائران هموطن اهل سنت از استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و کردستان به منظور شرکت در عزاداریهای روزهای پایانی ماه صفر امروز وارد مشهد شدند.
این هموطنان اهل سنت مسیر پایانه امام رضا(ع) مشهد تا بارگاه مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) را پیاده طی کرده و برای عرض تسلیت به حرم ‌مطهر مشرف شدند.
خبرنگار: ناصر اسدزاده **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.