این هموطنان اهل سنت مسیر پایانه امام رضا(ع) مشهد تا بارگاه مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) را پیاده طی کرده و برای عرض تسلیت به حرم ‌مطهر مشرف شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا زیارت را یک‌ مفهوم ‌بلند دینی و امری مشترک بین شیعه و سنی توصیف و بیان کرد: هموطنان اهل سنت در طول سال هم به زیارت اماکن متبرکه به ویژه حرم مطهر امام رضا مشرف می شوند.
حجت الاسلام محمد احمدزاده افزود: جمعیت هزار نفری اهل سنت از استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و کردستان به‌ مشهد سفر کرده اند. عشق به اهل بیت(ع) جزیی از اعتقاد درونی این برادران دینی است و با تمام اعتقاد و باور خود در همین ایام و به ‌رسم همه ساله به مشهد مشرف می شوند.
وی ادامه داد: دشمنان اسلام همواره بر طبل تفرقه ‌کوبیده و پیروزی خود را بر افتراق و جدایی بین مسلمانان می دانند. اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محور وحدت شیعه و سنی بوده و هستند هر چند وهابیت تلاش می کند مفهوم بلند زیارت را انکار ‌کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: نقاط اشتراک شیعن و سنی خیلی بیش از موارد افتراقی است. برای افراشته بودن پرچم اسلام باید نقاط وحدت تقویت شوند ‌همدلی و همراهی قوت یابد.
خبرنگار‌: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.