حجت الاسلام علی بخشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از طریق این سامانه که توسط شهرداری مشهد راه اندازی شده پارسال بخشی از مردمی که تمایل به خدمت داشتند جذب و خدمات آنان ساماندهی شد.
وی گفت: امسال نیز با همراهی شهرداری مشهد و مجموعه ای منسجم از شورای هیاتهای مذهبی کار در حال پیگیری است تا متقاضیان خدمت به زائران پیاده دهه آخر ماه صفر و خدمات آنان ساماندهی شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد افزود: موضوع زائران پیاده و خدمات دهی به آنان باید به صورت 100 درصد مردمی باقی بماند و امری نیست که دولتی شود. عدم رهاسازی وضعیت موجود و مساله زدایی از این حرکت معنوی و خودجوش مردمی از جمله مباحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: در این میان به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی واگذاری هر نوع مجوز برای راه اندازی کاروانهای پیاده و خدمات دهی به آنها در قالب ایستگاهها باید با مجوز انجام شود. این امر به تشکلهای مردمی مربوطه از جمله شورای هیاتهای مذهبی واگذار و هماهنگی لازم بین دستگاهها در این حوزه نیز انجام شده است.
وی گفت: موضوع سفر پیاده زائران از 15 سال پیش با جمعیت محدودی در ایام پایانی ماه صفر شروع و خدمات دهی به آنها توسط تشکلی مردمی به صورت خودجوش آغاز شد.
حجت الاسلام بخشی افزود: پارسال 240 هزار زائر پیاده به مشهد الرضا(ع) وارد شدند. امسال برآورد می شود این رقم به 320 هزار نفر برسد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هر ساله در ایام پایانی ماه صفر چهار میلیون زائر در قالب چهار هزار هیات مذهبی به مشهد وارد می شوند گفت: طی هماهنگی انجام شده با شورای هیاتهای مذهبی کشور دسته ها و هیاتهای عزاداری برای دهه آخر ماه صفر ابزار و ادوات سنگین عزادارای را نباید به مشهد منتقل کنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد افزود: عزاداری در مشهد تابع شرایط و آداب و سنن این شهر است و سبکهای عزاداری هر منطقه باید در همانجا باقی بماند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.