به گزارش ایرنا، احمد برادران روز یکشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهرستان سبزوار، اجرای طرح توسعه روستایی را رویکرد جدید دانست که بر اساس ظرفیت های روستایی اجرا می شود.
وی افزود: سند توسعه در چهار روستای شهرستان سبزوار به صورت آزمایشی به اجرا درمی آید.
وی اظهار کرد: حاشیه‌ نشینی و ازدحام جمعیت در حاشیه شهرها ناشی از مهاجرت روستائیان به شهرهاست که توانمندسازی و ایجاد بسترهای اشتغال روستائیان می‌ تواند از این پدیده جلوگیری کند.
برادران گفت: جذب اعتبارات عمرانی، ارتقای وضعیت عمرانی، بهداشت و درمان روستائیان، نظارت بر اجرای طرح هادی و توسعه گردشگری روستایی از سوی شوراها و دهیاران در تثبیت جمعیت و تحکیم اقتصادی روستاها موثر است.
وی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا بهترین مشاور و کمک برای مسئولان اجرایی هستند و در توسعه اقتصادی و پایدار مناطق نقش اساسی دارند.
وی اظهار کرد: تنظیم روابط میان نهادهای مردمی، عمومی و سازمانهای دولتی برای مشارکت شهروندان در تصمیم گیری ها برخی از وظایف مهم شوراهای اسلامی است.
رئیس شورای اسلامی شهرستان سبزوار نیز در این دیدار گفت: این نهاد ساختمان مستقل ندارد و جلسات آن در واحد آپارتمانی متعلق به موسسه خیریه طاها برگزار می شود.
علی اکبر فروغی افزود: تعامل اعضای شوراهای اسلامی شهرستان با بخشداری ها نقش موثری در توانمند سازی جوامع روستایی دارد.
شهرستان 320 هزار نفری سبزوار دارای سه شهر و 190 روستاست و 78 هزار و 300 نفر از جمعیت سبزوار ساکن روستاهای این شهرستان هستند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145 / 6053 خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.