ابراهیم نصری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک هزار و 500 دستگاه اتوبوس مسافربری برون شهری در این استان مشمول طرح شبکه سیر و ملزم به بغل نویسی و ثبت نام شرکت مادر مسافربری مطبوع خود هستند.
وی اظهار کرد: طرح ملی شبکه سیر به منظور ساماندهی فعالیت اتوبوسهای مسافربری بین شهری از خرداد ماه پارسال اجرا شده است.
وی گفت: این طرح تمام ناوگان مسافربری بین شهری را ملزم به فعالیت و ثبت نام در یکی از 27 شرکت مادر مسافربری در کشور می کند و خودروهای این ناوگان علاوه بر ثبت نام در سامانه سیر باید نام شرکت مادر را در ابعاد 50 در 300 سانتیمتر بر بدنه خودرو بغل نویسی کنند.
نصری افزود: براساس پایش انجام شده در جاده های استان بیش از 150 دستگاه از این ناوگان هنوز نسبت به ثبت نام در سامانه مزبور اقدام نکرده و فاقد بغل نویسی هستند.
وی اظهار کرد: از ابتدای آبان ماه با همکاری پلیس راه استان، اتوبوس های مسافربری فاقد بغل نویسی متوقف شده و در کمیسیون تخلفات ماده 12 این اداره با دارندگان آنها برخورد قانونی صورت می گیرد.
وی گفت: از 27 شرکت مادر مسافربری در کشور، دفاتر مرکزی 25 شرکت در تهران، یک شرکت در اصفهان و یک شرکت در بوشهر فعالیت دارد و تمام ناوگان مسافربری ملزم به فعالیت در قالب یکی از نمایندگی های این شرکتها هستند.
ناوگان حمل و نقل مسافربری استان خراسان رضوی شامل 6 هزار و 300 دستگاه اتوبوس، مینی بوس و خودرو سواری است که هشت هزار و 500 راننده در آن فعالیت دارند.
این استان 20 هزار و 574 کیلومتر راه دارد که 6 هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری است.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.