حسین مهری روز شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور(سیماتک) در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این وجود نسبت به دنیا در مقوله پست کالا به شدت عقب هستیم بطوری که در کشورهای صنعتی سرانه پست کالا هفت درصد است اما در ایران فعلا زیر یک می باشد ولی امیدواریم با فراهم شدن زیرساختها این سرانه تا سال 1400 به یک درصد برسد.
وی ادامه داد: جهتگیری دنیا از 'پست نامه' به سمت 'پست کالا و اسناد' است. سرانه متوسط پست نامه در دنیا در سال 2004 میلادی 68 مرسوله به ازا هر شهروند بود که در سال 2015 به 43 پست نامه رسید. در مدت 11 سال کاهش حدود 50 درصدی را نشان می دهد.
مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: این روند جهانی در ایران نیز وجود دارد و هم اکنون 'پست نامه' در کشور سالانه با کاهش سه تا چهار درصدی روبرو است اما در آمار پست کالا و اسناد رشد داشته بطوری که طی شش ماه نخست امسال پست کالا در مقایسه با مدت مشابه پارسال 42 بیشتر شده است.
وی افزود: امیدواریم با کارهای جدیدی که شرکت پست آغاز کرده از جمله بحث جی نف، کارپوشه ایرانیان، پست لجستیک هوشمند و توسعه تجارت الکترونیک بتوان به کسب و کارهایی که کشورهای مدرن به آنها رسیده اند دست یافت.
سرانه پست در کشور حدود 8 مرسوله به ازا هر ایرانی است در حالی که سرانه جهانی پست 43 مرسوله است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.