به گزارش ایرنا، مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: این طرح دانش بنیان یکی از اقدامات اولویت دار و مرتبط با اقتصاد مقاومتی است که 15 سال بر روی آن کار شده است.
حسین مهری افزود: هدف این سامانه یکپارچه سازی و اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به املاک است که 28 دستگاه بصورت پراکنده در این زمینه فعالیت دارند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: شفاف سازی در فرایند صدور مجوزها، قطع ارتباط ارباب رجوع و کارکنان، به حداقل رساندن ترددها و پایان دادن به امضاهای طلایی از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه است.
وی گفت: با این سامانه ارزیابی عملکرد دستگاههای درگیر در این حوزه توسط مدیران اجرایی قابل رصد و پایش می باشد.

* رشد 42 درصدی پست کالا در کشور
مهری افزود: در حوزه پست کالا با فراهم شدن زیر ساختهای لازم سال گذشته حدود 50 درصد و در نیمه نخست امسال 42 درصد افزایش داشته ایم.
وی با بیان اینکه جهت گیری پست از ارسال نامه به سوی ارسال اسناد و کالا است اظهار کرد: هم اکنون با پست اتریش و دیجی کالا در حال برنامه ریزی برای پست لجستیک هوشمند در کشور هستیم که در صورت راه اندازی صرفه جویی قابل ملاحظه ای برای مردم خواهد داشت.
وی گفت: به عنوان مثال محصولات باغی که اینک با حدود پنج برابر هزینه تولید به دست مصرف کننده می رسد با راه اندازی پست هوشمند لجستیک هزینه آن تا 11 درصد کاهش می یابد.
مهری افزود: پروژه جی.نف یا طرح نظام نشانی استاندارد ملی که با هدف یکسان سازی نشانی های کشور اجرا شده در شهر مشهد به پایان رسیده و در شهرهای تربت حیدریه، نیشابور و سبزوار نیز به زودی اجرا خواهد شد.
وی اظهار کرد: در این پروژه برای یکبار برداشت جامع از مکان انجام شده و به هر مکان یک کد واحد اختصاص داده می شود.
وی گفت: هم اکنون 51.5 میلیون کد پستی را به مکانهای مختلف کشور اختصاص داده ایم که در جی.نف با یک آدرس استاندارد و ادبیات واحد همراه است.
مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران از اجرای طرح کارپوشه هوشمند ایرانیان خبر داد و افزود: با اجرای این طرح که موجب تحول در صنعت پست کشور می شود تمام صورت حساب های مالی مرتبط با یک مکان شامل قبض آب، برق، تلفن، گاز، ابلاغیه های شهرداری و ادارات مختلف با هوشمندسازی به صورت الکترونیک ابلاغ می شود که علاوه بر کاهش هزینه ها موجب تسریع در ارائه این خدمات خواهد شد.
استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: بر اساس سیاستهای سند چشم انداز و مصلحت عمومی ملت و کشور باید به سوی بهره گیری از خدمات الکترونیک از جمله سیماک و جی.نف حرکت کنیم.
علیرضا رشیدیان افزود: اتصال به دولت الکترونیک در خراسان رضوی روند خوبی داشته و بیش از 50 درصد روستاهای این استان در شرف اتصال به سیماک هستند.
وی اجرای کامل این طرح ها را نیازمند همکاری تمام دستگاهها و فرمانداریهای استان دانست.
قاسم تقی زاده خامسی، شهردار مشهد نیز گفت: پس از تکمیل طرح تفصیلی شهر مشهد، تهیه طرح سه بعدی شهر نیز با همکاری اداره پست در دستور کار شهرداری قرار دارد.
خراسان رضوی با 6 میلیون و 400 هزار نفر جمعیت سه میلیون نشانی پستی و 672 واحد پستی دارد.
3221/ 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.