عباسعلی کدخدایی روز جمعه در مراسم پایانی اردوی فرهنگی آموزشی ناظر مسئولان انتخابات شورای نگهبان در حسینیه امام خمینی (ره) مشهد افزود: وقتی گفته می ‌شود حکومت هدف نیست و ابزار است، یعنی اگر حضرت امام حسین (ع) قصد حکومت داشت، با مذاکره موضوع را تمام می ‌کرد اما چرا با یاران با وفای خود در وسط میدان ایستادند و جان خود را تقدیم کردند؟ چون حکومت هدف و مقصد نبود.
وی اظهار کرد: گر کشورهای قدرتمند متکی بر ارتش و اقتصاد قوی هستند، جمهوری اسلامی ایران، بالاتر و فراتر از هر چیزی، سرمایه گرانقدری به عنوان شهدا دارد که توانسته ‌اند انقلاب و جامعه اسلامی را بیمه کنند.
وی گفت: صحنه ‌های خدمت به نظام جمهوری اسلامی گاهی صحنه جبهه‌ های حق علیه باطل همچون جنگ تحمیلی و دفاع از حرم است و همچنین در عرصه ‌های دیگر، خدمت افراد در پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخشی به عنوان شورای نگهبان متبلور است که داوطلبانه و بدون هیچ چشم‌ داشتی فعالیت می‌ کنند.
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به زمان‌ شناسی رهبر معظم انقلاب در گوشزد کردن موقعیت ‌های حساس تاریخی افزود: زمانی که تهاجم فرهنگی با گسترش شبکه ‌های ماهواره‌ ای و تولید فیلم ‌ها بر جامعه وارد شد، رهبری موضوع تهاجم و شبیخون فرهنگی را مطرح کردند.
وی اظهار کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب در جریان ایجاد تنگناهای اقتصادی از سوی دشمنان نظام، راهکار اقتصاد مقاومتی را ارائه دادند و در 2 سال گذشته کلید واژه های انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن را مطرح و در دیدارهای مختلف با مسئولان به آنها اشاره کردند.
وی گفت: امام راحل نیز تقابل آمریکا و شوروی در جریان جنگ سرد را عامل به حاشیه رفتن اسلام و ایجاد زحمت برای مسلمانان می دانست لذا با تدبیری هوشمندانه حرکتی را دنبال کردند که به پیروزی انقلاب اسلامی در کشور منتهی شد و جهان را تکان داد.
کدخدایی با بیان اینکه امام راحل، حرکت خود را با جوانان آن دوران آغاز کرد و تمام تئوری ‌های دنیای غرب و شرق را برهم زد افزود: اینکه تصور کنیم دشمن دست از دشمنی با نظام جمهوری اسلامی برداشته تصور اشتباهی است، آنان این دشمنی را ادامه می دهند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: دشمن از طریق جنگ نرم قصد ایجاد رخنه در جامعه را دارد و بر این مبنا، هسته ‌های فرهنگی را شکل داده تا پیام مورد نظر خود را به جامعه تزریق کند.
وی اظهار کرد: در دهه شصت، گروهی که به‌ ظاهر در مسیر نظام و انقلاب حرکت می‌ کردند، تئوری‌ های افراطی مطرح کردند که هر کدام از آنها می ‌توانست از طریق دشمنان ترویج شود اما کلام دشمنان را از زبان افراد داخلی شنیدیم.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز کلید واژه 'سکولاریزم مخفی' را مطرح کردند، گفت: از آنجا که سکولاریزم در نظام جمهوری اسلامی نمی ‌توانست به ‌صورت آشکار حرکت و تبلیغ کند، همچون حزب توده افرادی را پرورش دادند که به عنوان آدم ظاهرالصلاح جلوه کند.
کدخدایی افزود: سکولاریزم مخفی از این اصل استفاده نمود و سعی کرد در جامعه توزیع و گسترش پیدا کند.
وی اظهار کرد: در دهه هفتاد نیز شاهد گسترش برنامه‌ های ماهواره ‌ای در جامعه بودیم و برخی مسئولان نیز به ‌اشتباه گفتند اشکال ندارد.
وی گفت: در حوزه سیاسی نیز شاهد بودیم که در حل مسائل داخلی و خارجی سستی هایی ظاهر شد، غافل از اینکه وقتی دشمن برنامه ‌ریزی می‌ کند و توافقی را مطرح می ‌کند، برای پیشبرد اهداف خود است.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.