آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در جوار حرم مطهر رضوی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: باید با تکیه بر قدرت خود، حمایت از تولیدات داخلی و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی مشکلات را حل کرد.
وی اظهار کرد: طبق منویات رهبری با سرمایه گذاری خارجی در کشور مخالف نیستیم اما سرمایه گذاری که باعث شود چشمانمان به دست دیگران باشد، درست نیست.
وی گفت: با گذشت بیش از 6 ماه از نامگذاری سال جاری به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و عمل، خودرو های خارجی بیش از خودروهای داخلی در خیابانها دیده می شوند.
امام جمعه مشهد افزود: مشکل کشور با شعار دادن و آمارهای متناقض حل نمی شود.
وی اظهار کرد: 12 میلیون دختر و پسر مجرد به خاطر مشکل مسکن و اشتغال مقابل هم صف کشیده اند و نمی توانند ازدواج کنند.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که جلو واردات گرفته شود و تولیدات داخلی توسعه یابد، بازار پوشاک ما نباید بازار کالاهای ترکیه و چین باشد و بازار خودرو ما نباید بازار شرکت های خارجی باشد.
آیت الله علم الهدی افزود: نباید مسیر را برای افراد سودجو که با مکیدن خون ملت برای خود ثروت اندوزی می کنند باز کنیم.
وی اظهار کرد: در داخل کشور استعداد، قدرت، منابع ثروت و توان تولید را داریم و باید با بکارگیری این ظرفیتها تولید و اشتغال خود را رونق دهیم و بازار مصرف برای دیگران نشویم.
وی گفت: با تحقق این مهم و الگو گیری از منش امامان معصوم و اهل بیت (ع) می توانیم هم جواب عربده کشی و لات بازی مردی دیوانه که می خواهد با دیوانه بازی از ما امتیاز بگیرد را بدهیم و هم اقتصاد مقاومتی را که شاخصه هایش توسط رهبر معظم انقلاب مشخص شده، محقق کنیم.
امام جمعه مشهد افزود: شیوه و منش حضرت زینب (س) پس از قیام عاشورا باید خط مشی و راهبرد سیاسی ما در روابط بین الملل باشد.
وی با بیان اینکه کلام و خطبه حضرت زینب (س) پس از قیام عاشورا تمام قدرت یزید را درهم پیچید، اظهار کرد: بیانات حضرت امام سجاد (ع) و خطبه های حضرت زینب (س) که یزید را مستاصل کرد، درس سیاسی برای همه مسلمانان دنیاست.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.