حسین اسماعیلیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرحهای اجرای تصفیه فاضلاب در شهرهای قوچان، گناباد، بیدخت، تربت جام، تایباد و سبزوار با ظرفیت 142 هزارو 250 مترمکعب تهیه شده است.
وی به مذاکره برای اجرای این تصفیه خانه ها با بخش خصوصی اشاره و بیان کرد: طی هفته جاری نشستی با سرمایه گذار بخش خصوصی از کشور چین(شرکت بین المللی سیتیک) برگزار شد و آن شرکت برای اجرای این پروژه ها اعلام آمادگی کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: مشخصات پروژه ها همراه با نامه پیرو استانداری خراسان رضوی به وزارت نیرو ارسال شده تا نسبت به اخذ مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی چین اقدام شود.
وی به تاکید دولت و وزارت نیرو بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای پروژه ها اشاره و بیان کرد: ظرف یک سال و نیم گذشته 2 پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرهای گلبهار و سبزوار با سرمایه گذاری هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی به اجرا درآمده است.
ماموریت شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی آبرسانی به 73 شهر این استان 6 میلیون 400 هزار نفری به جز کلانشهر مشهد است. جمعیت زیرپوشش شبکه آبرسانی در این شهرها یک میلیون و 750 هزار مشترک است که آب آشامیدنی آنها از طریق 450 حلقه چاه تامین می شود.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.