به گزارش ایرنا سعید عمرانی چهارشنبه شب در جلسه کمیته تخصصی حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی افزود: اگر قوانین و مبارزه جدی با مواد مخدر نباشد عواقب خطرناک آن همه مردم را تهدید خواهد کرد.
وی با بیان اینکه سیاسی بازی و سیاسی کاری به کشور صدمه می زند، افزود: همه باید مراقب باشیم که هرچه مناصب ما بالاتر می رود عبودیت ما نیز بیشتر شود زیرا در جایگاهی نشسته ایم که امام علی(ع) می نشست و طوری رفتار نکنیم که آخر عمر حسرت بخوریم.
وی اظهار کرد: مجرمان هم مانند ویروس ها متناسب با زمان خود را به روزرسانی می کنند به همین خاطر سطح کمیته های حقوقی را باید به عوامل پشت صحنه ببریم و باید در امر مبارزه با جرم به روشهای جدید وارد شویم و در کنار آن همه اداره های مرتبط همانند دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و ثبت اسناد و املاک هماهنگی بیشتری با هم داشته باشند.
معاون قضایی دادستان کل کشور، از بین رفتن انگیزه مبارزه با جرم را بزرگترین آفت ذکر و بیان کرد: شهروند کسی است که راه درست و ارتزاق صحیح دارد و چنین فردی باید در هاله ای از امنیت باشد اما آدم خلافکار، ناهنجار و مزاحم آسایش مردم است و باید چنان عرصه را بر او تنگ کرد که هیچگاه احساس امنیت نکند.
عمرانی گفت: اصل ما بنای بر حکومت قانون و شرع و پرهیز از افراط و تفریط است. بهترین امور میانه روی و اعتدال است و میانه روی به معنی سازشکاری نیست.
وی با بیان اینکه اعتقاد به خدا و ترس از قانون باعث جلوگیری از خطا می شود افزود: اگر ترس از قانون نباشد کلاهبرداری زیاد می شود.
وی ادامه داد: خطراتی که جامعه را تهدید می کند باید جمع بندی کنیم و مراقب افکار ساده لوحانه باشیم که در مراکز حساس نفوذ نکند و در عین حال بدانیم که همه یک خانواده در برابر دشمنی مشترک هستیم که به دنبال ضربه زدن به نظام و انقلاب است.
وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی به نیرویی که نماز شب بخواند اما خیر او به مردم نرسد نیاز ندارد، برای کار مردم اگر طلبکار بیاید و حق الناس در میان باشد اجازه داریم حتی نماز را، که بالاترین عبادت است، بشکنیم.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/5132
خبرنگار: مصطفی نخعی **‌ انتشار دهنده:‌ علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.