به گزارش ایرنا، مجتبی علوی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری بجستان افزود: اجرای موثر طرحهای تفصیلی شهری در استان نیازمند برنامه ریزی مدون و جامع است و شهرداری ها باید هر گونه مقررات و ضوابط شهرسازی را با اتکا به این طرحها برنامه ریزی و اجرا کنند.
وی اظهار کرد: حضور کاربردی بخش خصوصی و مشارکت مردم و خیرین در مدیریت شهری برای کاهش وابستگی طرحهای شهرسازی به دولت باید در دستور کار شهرداریها قرار گیرد.
وی با بیان اینکه 50 تا 80 درصد اعتبارات شهرداری های شهرهای کوچک توسط دولت تامین می شود، گفت: باید با افزایش مشارکت بخش خصوصی این اتکا را کاهش داد.
علوی با اشاره به اهمیت برنامه نگری در اداره شهرداری ها افزود: حرکت برای ایجاد شهر هوشمند و گذر از اداره سنتی شهرداری ها با تکیه بر فناوری باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.
وی اظهار کرد: امروزه نقش شهرداری ها از خدمات صرف به بخش مدیریتی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی تغییر پیدا کرده و جایگاه مهمتری یافته است.
وی سپردن کار مردم به خودشان را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ذکر کرد و گفت: انتخاب شهردار توسط شوراهای منتخب مردم برای اداره شهرها نشان از اهمیت این جایگاه دارد.
علوی اقتصاد مقاومتی و اقتصاد محوری را از اولویت های استانداری خراسان رضوی دانست و افزود: جلوگیری از رانت و مبارزه جدی با فساد و استفاده مناسب از ظرفیتهای قانونی از جمله در مدیریت شهری و شهرداری ها از عوامل موفقیت شهرداران است.
در این نشست حمیدرضا داورزنی به عنوان شهردار جدید بجستان معرفی و از خدمات مرتضی رئیسی شهردار قبلی این شهر قدردانی شد.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.