مهدی درخشان روز چهارشنبه در بازدید از درمانگاه تأمین اجتماعی کاشمر گفت: بیمارستان مزبور مجهزترین بیمارستانی خواهد بود که تمام کمبودهای فعلی در آن در نظر گرفته شده و دارای بخش ‌های سرطان و قلب است.
وی افزود: در این راستا و برای پیگیری موضوع، تا سه روز آینده تیم اقتصادی از سازمان تأمین اجتماعی به مشهد خواهند آمد.
وی اظهار کرد: هم اکنون 2 بیمارستان فارابی و 17 شهریور متعلق به تامین اجتماعی در مشهد فعالند که از ظرفیت کافی برای راه ‌اندازی بخش ‌های دیگر برخوردار نیستند.
درخشان با بیان اینکه طرح تحول سلامت، تحول بزرگی در حوزه بهداشت و درمان برای مردم ایجاد کرد، گفت: طی سه سال اخیر هزینه ‌های درمانی این سازمان به صورت تصاعدی افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه منابع سازمان تأمین اجتماعی باید به صورت صحیح مدیریت شود، افزود: بیش از 95 درصد اعتبارات صندوق تأمین اجتماعی حق بیمه ‌ای است که از بیمه شده گرفته می ‌شود.
وی با بیان اینکه نیروی تخصصی مورد نیاز تأمین اجتماعی شهرستان ‌ها باید از طریق دانشگاه علوم پزشکی همان استان تأمین شود، اظهار کرد: در پی سفر وزیر تعاون به منطقه موضوع ارتقای درمانگاه تأمین اجتماعی کاشمر به پلی کلینیک و شبانه ‌روزی شدن آن تصویب و با احداث درمانگاه تأمین اجتماعی بردسکن نیز موافقت شد که امیدواریم از ابتدای سال آینده کار ساخت آن آغاز شود.

* تبعیض در پرداختی های پزشکان تامین اجتماعی قابل قبول نیست
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تبعیض در پرداختی های پزشکان تامین اجتماعی غیرقابل قبول است.
بهروز بنیادی با بیان اینکه مبالغی که به برخی پزشکان درمانگاه تامین اجتماعی در مراکز استانها داده می شود به یک پزشک در شهرهایی مثل کاشمر پرداخت نمی شود، افزود: در این زمینه نیازمند هم افزایی سیستم های درمانی هستیم.
وی اظهار کرد: به رغم افزایش جمعیت کاشمر، درمانگاه تأمین اجتماعی این شهر از 24 سال قبل تاکنون تغییری نکرده است و ارتقای این درمانگاه به پلی کلینیک موجب تغییر ساختار، افزایش نیرو و تعداد پذیرش شدگان و تکمیل تجهیزات آن خواهد شد.
وی گفت: می توان از بیمارستان خلیل آباد نیز برای بیمارستان تامین اجتماعی استفاده نمود که در این صورت کمک بسیار به سیستم درمان خواهد شد.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی محدودیت دارویی و آزمایشگاهی را از دیگر مشکلات درمانگاه تامین اجتماعی کاشمر عنوان کرد و افزود: آزمایشگاه تامین اجتماعی کاشمر از دستگاههای پیشرفته محروم است که این کمبودها موجب شده است کارگران برخی آزمایش های خود را در بخش خصوصی انجام دهند که این امر هزینه های بسیار به آنها تحمیل می کند.

* کمبود نیرو مهم‌ترین چالش درمانگاه تأمین اجتماعی کاشمر
مدیر درمانگاه تأمین اجتماعی کاشمر نیز کمبود نیرو را مهمترین مشکل این درمانگاه عنوان کرد و گفت: بسیاری از کسانی که به درمانگاه تأمین اجتماعی کاشمر مراجعه می‌ کنند بیمه ‌شدگان شهرهای مجاور هستند.
جواد پورصادق افزود: به ‌رغم اینکه شعبه تأمین اجتماعی کاشمر 65 هزار بیمه ‌شده دارد اما تا 30 هزار نفر بیمه ‌شدگان شهرهای اطراف از خدمات این درمانگاه استفاده می کنند.
وی اظهار کرد: با ارتقای درمانگاه تامین اجتماعی کاشمر برخی مشکلات مالی و کمبود نیروی آن برطرف خواهد شد.
وی کمبود متخصص را از مهمترین مشکلات این درمانگاه دانست و گفت: بنای این درمانگاه نیز باید توسعه پیدا کند.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053 خبرنگار: لیلا قرایی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.