دکتر محمدرضا صفری روز چهارشنبه در حاشیه همایش مسئولان صدور پروانه بهره برداری از اماکن دامی شرق کشور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پذیرش دانشجو در حوزه دامپزشکی مطابق با دفترچه های کنکور در سال تحصیلی گذشته 758 نفر اعلام شده بود که دانشگاههای آزاد و دولتی در این مدت 2 هزار و 500 دانشجو را پذیرش کردند.
او تعداد دانشکده های حوزه دامپزشکی کشور را 23 دانشکده شامل 12 دانشکده دولتی و 11 دانشکده غیردولتی عنوان کرد و گفت: عدم تطابق تعداد دامپزشکان با نیازهای جامعه از علل بیکاری دامپزشکان و کارشناسان این حوزه است.
وی بیان کرد: بر اساس قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاهها مکلفند در پذیرش دانشجو به لحاظ تعداد و حتی جنسیت دانشجو و حتی رشته مربوطه، به نظرات پیشنهادی جهاد کشاورزی عمل کنند و اکنون این اتفاق به ویژه در حوزه دانشگاههای غیر دولتی رخ نداده است.
وی تعداد فعالان شاغل در رشته دامپزشکی کشور را 36 هزار نفر شامل دامپزشک، کاردان و کارشناس دامپزشکی عنوان کرد و گفت: 17 هزار نفر از این تعداد دامپزشک و بقیه کاردان و کارشناس امور دامپزشکی هستند.
همایش یک روزه مسئولان صدور پروانه بهره برداری از اماکن دامی شرق کشور با حضور روسا و کارشناسان نظام دامپزشکی استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، گلستان و سیستان و بلوچستان به میزبانی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.