به گزارش ایرنا 'میکائیل کلور برشتولد' روز چهارشنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی افزود: آلمان تلاش زیادی کرد که توافق نامه برجام شکل بگیرد و بسیار خرسند است که این توافق نامه نهایی شکل گرفت و به امضای کشورها رسید.
وی بیان کرد: برای آلمان مهم است که نتایج مفید برجام در زندگی و معیشت خانواده های ایرانی نشان داده شود و قابل لمس باشد.
وی اظهار کرد: آلمان و ایران روابط اقتصادی دیرینه و تاریخی دارند و این روابط از استحکام خوبی نیز برخوردار است و بعد از برجام حجم تبادلات تجاری و اقتصادی بین آلمان و ایران 50 درصد افزایش یافت.
سفیر آلمان گفت: روابط صنعتی بین ایران و آلمان از قدمت زیادی برخوردار است و آلمان نقش پررنگی در صنعتی شدن ایران ایفا کرد و هم اینک نیز مردم ایران به کیفیت محصولات آلمانی اعتماد دارند.
برشتولد افزود: هم اکنون چین برای آلمان تبدیل به رقیب بزرگی شده است با وجود این هنوز در بسیاری بخشها فناوری آلمان حرف نخست را می زند و از اینکه در حوزه صنعتی و اقتصادی با ایران تعاملاتی داشته باشیم، خشنود می شویم.
وی بیان کرد: آلمان هنوز هم در زمینه ماشین آلات صنعتی و تولیدی جایگاه مطلوب خود را در جهان حفظ کرده است و ایرانیان قطعا بین ماشین آلات صنعتی آلمان و چین، محصولات آلمان را انتخاب می کنند.
وی اظهار کرد: آلمان کشوری مطرح در زمینه تحول انرژی است و نخستین کشور پیشرفته صنعتی به شمار می رود که از منابع انرژی فسیلی خداحافظی کرده و به سمت استفاده از منابع تجدیدپذیر و انرژی پاک پیش رفته است.
سفیر آلمان گفت: هم اینک نیز آلمان با وزارت نیروی ایران همکاری نزدیکی در زمینه بهره گیری از انرژی های پاک دارد.
برشتولد اظهار کرد: دانشجویان ایرانی بسیار علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های آلمان هستند و متخصصان ایرانی زیادی از دانشگاه های آلمان دانش آموخته شده اند.
سفیر آلمان بیان کرد: شعبه ای از موسسه تبادلات آکادمیک آلمان در تهران مستقر است و فعالیت آن در خصوص تبادل دانشجو و استاد و دادن بورسیه تحصیلی است که از طریق این موسسه می توان روابط با خراسان رضوی را در زمینه فرهنگی و علمی گسترش داد.
وی گفت: کشورم در همه زمینه های اقتصادی، فرهنگی و صنعتی با توجه به ظرفیت های خراسان رضوی در این بخش آماده برقراری ارتباط و همکاری است.
برشتولد اظهار کرد: مشهد یکی از مهمترین شهرهای ایران است که دلیل این اهمیت به واسطه فضای معنوی و وجود بارگاه حضرت رضا (ع) است، من در بازدید از حرم تحت تاثیر فضای معنوی و زائران آن قرار گرفتم.
وی با اشاره به دیدار خود از موزه بزرگ خراسان گفت: در این موزه مجموعه متنوعی از فرهنگ ایرانی و تاریخچه این کشور را از نزدیک مشاهده کردم و بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم.
وی اضافه کرد: موسسه باستان شناسی آلمان در تهران شعبه دارد و آماده انجام پروژه های مشترک فرهنگی با خراسان رضوی است.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی **‌ انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.