محمد میری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تایباد چهار هزار و 120 هکتار هکتار باغ پسته دارد که 2 هزار و 100 هکتار آن بارده است و 2 هزار و 20 هکتار هنوز به باروری نرسیده است.
وی گونه های 'احمد آقایی، اکبری، سفید، کله قوچی و اوحدی' را اصلی ترین انواع پسته تولیدی تایباد عنوان کرد که 90 درصد آن در بازار استانهای همجوار عرضه می شود.
مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: برداشت محصول پسته در این شهرستان از اواخر شهریورماه آغاز و تا اواسط مهرماه ادامه می یابد که به طور متوسط در هر هکتار 10 نفرروز مشغول به کار می شوند.
وی به تجهیز باغ های پسته منطقه به سامانه آبیاری تحت فشار اشاره و یادآور شد:‌ سطح باغ های پسته زیر پوشش آبیاری تحت فشار در این شهرستان امسال به 450 هکتار رسیده است و در سطح 600 هکتار نیز طرح های آبیاری کم فشار اجرا شده است.
وی در خصوص مبارزه با بیماری های این محصول نیز اظهار کرد: با توجه به حساسیت عملکرد این محصول نسبت به سموم و همچنین آفات دائمی با اقدامات ترویجی واحدهای باغبانی، استفاده از سموم را به حداقل رسانده تا محصولی سالم به دست مصرف کننده برسد.
سالانه افزون بر 28 نوع محصول زراعی و 25 نوع محصول باغی در شهرستان تایباد تولید می شود. تایباد با 43 هزار هکتار اراضی کشاورزی 6 هزار بهره بردار در این بخش دارد.
شهرستان تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494/5132
خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی **‌ انتشار دهنده:‌ علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.