علی اکبر ایزدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این شهرستان یک هزار و400 هکتار شالیزار دارد که از هر هکتار آن 2.5 تن برنج برداشت شده است.
وی گفت: سیل مردادماه امسال خساراتی به شالیزارهای منطقه وارد کرد که موجب کاهش 100 تنی برداشت این محصول پرطرفدار و مرغوب شهرستان شد.
ایزدی از مشارکت دو هزار و 500 خانوار کلاتی در کشت برنج خبر داد و افزود: رغبت مردم به کاشت این محصول به دلیل فروش به روز و قیمت مناسب آن است.
وی خاطر نشان کرد: به دلیل ملاحظاتی که در زمینه مصرف آب در کشور وجود دارد مجوز کاشت برنج تنها برای شمال کشور صادر می شود و شالیکاران کلاتی در صورت بروز خسارت نمی توانند از مزایای صندوق بیمه کشاورزی و دیگر تسهیلات دولتی بهره مند شوند.
مدیر جهاد کشاورزی کلات با اشاره به خروج روانابهای کشور از این شهرستان گفت: امکان ذخیره این روانابها در کلات وجود ندارد و تنها می توان از آن برای کشت برنج استفاده کرد لذا پیش از این مکاتباتی برای رفع ممنوعیت کشت برنج در این منطقه با وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است .
ایزدی بیان داشت: در این راستا نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی به این شهرستان سفر کرده و امروز صبح نیز از شالیزارهای شهرستان بازدید کردند.
وی میزان و تنوع کشت محصولات ارگانیک منطقه کلات را در خراسان رضوی شاخص خواند و افزود: 9 هزار و 500 هکتار از مزارع کلات به کشت محصولات ارگانیک شامل تخم شربتی، کنجد، پسته وحشی، گیاهان دارویی و گندم دیم اختصاص دارد که 6.5 هکتار آن سهم پسته وحشی و گیاهان دارویی است.
مرکز شهرستان 38 هزار نفری کلات در 155 کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.