احمدعلی موهبتی روز سه شبنه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: با وجودی که هم در زمینه قوانین و هم در زمینه اجرای آنها دچار مشکل هستیم اما همه اینها باعث نمی شود که خود را همسو با جامعه جهانی نسازیم.
وی گفت: شاید امروز نه اما بزودی چاره ای جز پیوستن به بازار جهانی نداریم و الفبای اولیه آن شفاف سازی عملکرد اقتصادی خودمان است که قدم مهم و نخست آن استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی است که البته اگر در این راه نیز اشتباه حرکت کنیم متحمل زیان مالی هنگفت خواهیم شد.
عضو شورای اسلامی شهر تربت حیدریه نیز در این نشست گفت: فضای مجازی و فروشگاههای زنجیره ای راه را برای ورود کالاهای خارجی به ایران باز کرده اند و بدتر آنکه کنترل آنها از عهده شهرستان تربت حیدریه و حتی استان خراسان رضوی خارج شده است.
رامین مصطفوی تربتی افزود: با وجودی که در صنف خواربار کمتر رد کالای قاچاق در حوزه مواد غذایی مشاهده می شود و خوشبختانه در این بخش می توانیم ادعا کنیم وضعیت بهتر است اما با این حال تا زمانی که از تولیدات داخلی حمایت نشود همچنان شاهد ورود کالاهای خارجی به کشور و ضربه زدن به بازار داخلی خواهیم بود.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم **انتشار: حسین کریم زاده
6121/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.