حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر نوایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه پیامبران و ائمه(ع) برای امر الهی آمده اند، بنده واقعی خدا بودند و مردم را از غلو برحذر می داشتند.
وی ادامه داد: بعضی مطالب در مجالس عزاداری گفته می شود که با عقل نیز سازگاری ندارد مثل اینکه در روز عاشورا 300 هزار نفر بوسیله امام حسین(ع) کشته شدند که اگر هر نفر 2 دقیقه هم زمان ببرد یک شبانه روز برای این تعداد کم است.
معاون حوزه علمیه خراسان گفت: غلو و خرافه همانند یک قیچی 2 لبه هستند که حقیقت را قربانی می کنند و از بین می برند. برخی افراد دکان کاسبی راه انداخته اند و از محرم و صفر با ماجراهای ساختگی معرکه گیری می کنند.
وی افزود: فضیلتهای بسیاری در اصل گریه و گریاندن برای امام حسین(ع) ذکر شده مشروط بر اینکه شخصیت واقعی آن حضرت و حقیقت را بشناسند و با شناخت آنها برای مردم مرثیه خوانی کنند. گریه بر سیدالشهدا(ع) فضیلت دارد به شرطی که گریه حماسی و سیاسی و با معرفت، عشق، شناخت واقعیت و حقیقت معارف عاشورا باشد.
حجت الاسلام نوایی ادامه داد: همچنین در برخی هیاتهای مذهبی و عزادریها علم و کتلهایی دیده می شود که ریشه آن به دوره صفویه بر می گردد. اگر این علمها نماد باشد که بخشی از ایثارگریها در روز عاشورا را نشان دهد خوب است اما اگر باعث قربانی شدن حقیقت عاشورا در قالب ظواهری مانند علم و کتل شود اشکال دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.