سید سعید سرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشنواره فرهنگی مردمی مشهد در 14 بخش تخصصی و 10 بخش عمومی برگزار می شود. هنرمندان در بخش تخصصی می توانند در رشته های داستان، شعر، هنرهای تجسمی، خوشنویسی و عکس آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
وی ادامه داد: در بخش عمومی نیز اقشار مختلف مردم می توانند آثار خود را در رشته های انشاء دانش آموزی، عکس همراه(موبایل)، خاطره نویسی از مشهد، دکلمه، نقاشی کودک، زندگی با قرآن، خوانش کتاب، پیام کوتاه و کلیپ خوش آمد به زبانهای خارجی برای دبیرخانه ارسال کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: معرفی شهر مشهد به عنوان شهری جهانی، فرهنگ و آداب و رسوم مردم مشهد، تجلیل از قهرمانان شهر مشهد و به ویژه شهدای مدافع حرم، فرهنگ رضوی و عاشورایی محورهای این جشنواره هستند.
وی افزود: 500 میلیون ریال جایزه نقدی برای برگزیدگان جشنواره تامین شده و به نفرات برگزیده در هر بخش مبلغ 10 میلیون، هفت میلیون و پنج میلیون ریال جایزه نقدی به همراه تندیس جشنواره و لوح یادبود اهدا خواهد شد.
سرابی گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره فرهنگی مردمی مشهد تا 30 آبان 1396 تعیین شده و علاقه مندان می توانند از طریق سایت رسمی رویداد به نشانی www.mashhad2017.org آثار خود را برای دبیرخانه ارسال کنند.
وی افزود: این جشنواره در قالب برنامه های رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار می شود و نماد مشارکت و تبلور حضور مردم در این رویداد است. تبلور ارز‌شهای معنوی در هنر و فرهنگ اسلامی این مرز و بوم از اهداف برگزاری این جشنواره مردمی در پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این جشنواره مردمی می‌خواهد ارزشهای معنوی پایتخت فرهنگی جهان اسلام را در قالب فرهنگ و هنر متبلور کند و این نیازمند مشارکت یکایک شهروندان فرهیخته مشهدی است.
کلانشهر مذهبی و سه و نیم میلیون نفری مشهد از سوی سازمان آیسسکو در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **انتشار: حسین کریم زاده
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.