محمد دانشور که در این رقابتها در رشته های اسپرینت، 200 متر و کایرین به ترتیب مدالهای طلا، نقره و برنز را به گردن آویخت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: زیرساختهای ورزش دوچرخه سواری در کشور خوب نیست و حتی ورزشکاران برای حضور در رقابتها پیست تمرینی مناسب ندارند.
وی ادامه داد: پیست تمرینی ما پیستی سیمانی با استانداردهای خاص است در حالی که رقابتهای بین المللی در پیستهای چوبی با استانداردهای دیگر برگزار می شوند. این موضوع شرایط مسابقه را برای ما بطور کامل تغییر می دهد.
این ورزشکار به ضعف تجهیزات و امکانات در اختیار دوچرخه سواران حرفه ای اشاره و بیان کرد: به عنوان مثال دوچرخه هایی که در اختیار ما قرار داده شده به لحاظ کیفی تفاوتهای زیادی با دوچرخه های رقبا دارد. این موضوع موجب می شود در طول مسابقات دچار مشکلات فراوانی شویم.
وی پیرامون رقابتهای آسیاسی ترکمنستان هم گفت: مسابقات آسیایی داخل سالن هر چهار سال در یکی از کشورهای قاره کهن برگزار می شود که امسال شهر عشق آباد ترکمنستان میزبان آن بود.
دانشور افزود: تیمهای آسیایی در این دوره همانند ادوار گذشته با تمام توان وارد مسابقات شدند و رقابتی فشرده میان تیمهای چین، ایران، ژاپن و مالزی برای تصاحب مدالها جریان داشت.
وی ادامه داد: خدا را شاکرم که این نیرو را به من داد تا با انجام تمرینات فشرده و تمرکز کافی بتوانم علاوه بر کسب 3 مدال برای ایران 2 سهمیه حضور در رقابتهای جهانی لهستان را که آبان ماه آتی در ورشو برگزار می شود به دست آورم.
او گفت: اگر فدراسیون بخشی از امکاناتی را که در اختیار رقبا است برای ما فراهم کند با توجه به ظرفیتهایی که در ورزشکاران ایرانی دوچرخه سواری وجود دارد کسب مدالهای جهانی دور از دسترس نخواهد بود.
دومین دوره مسابقات آسیایی داخل سال 26 تا 31 شهریور گذشته با حضور 64 کشور و 6 هزار ورزشکار در شهر عشق آباد ترکمنستان برگزار شد. کاروان جمهوری اسلامی ایران موفق شد با کسب 20 مدال طلا، 15 نقره و 44 برنز پس از کشور میزبان رتبه دوم این رقابتها را از آن خود کند.
خبرنگار: حسین عباسی **انتشار: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.