دکتر غلامحسین خدایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: افزون بر 50 سازمان مردم نهاد مرتبط با حوزه سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می کنند.
وی به فعالیت نیکوکاران در حوزه سلامت اشاره و بیان کرد: بررسیها نشان داده بیشتر خیران سلامت در حوزه درمان فعال هستند و نقش آنان در سایر حوزه ها مانند پیشگیری، پژوهش و آموزش کمرنگ است.
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه مشارکتهای اجتماعی سازمانهای مردم نهاد و خیران سلامت گفت: تلاش بر این است که از ظرفیتهای مختلف خیران در بخشهای مختلف حوزه سلامت برای ارتقا خدمات رسانی به بیماران بهره گیری کنیم.
وی بر بهره گیری از ظرفیت رسانه در حوزه خیران سلامت نیز تاکید و بیان کرد: رسانه ها به عنوان موتور محرکه می توانند در این عرصه وارد شده و با جذب خیران منشاء خیر و برکت در حوزه سلامت باشند.
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی نیز در این نشست خبری از راه اندازی تشکل ویژه خیران سلامت و رسانه استقبال و بیان کرد: این اقدام نقش موثری در ارتقا سطح آگاهی مردم در حوزه سلامت خواهد داشت.
جلال فیاضی افزود: خانه مطبوعات خراسان در چارت سازمانی خود از تاسیس چنین تشکلهایی حمایت کرده و از هیچ تلاشی در راستای آموزش و کمک به فعالیت آنان دریغ نخواهد کرد.
مجمع خیرین سلامت کشور در سال 1388 به عنوان یک سازمان مردم نهاد با هدف فراهم آمدن امکان شناسایی و ساماندهی خیران فعال در امر سلامت کشور و برنامه ریزی برای بهره گیری صحیح از کمکها و مشارکتهای مردمی و هدایت این کمکها به اولویتهای ملی در حوزه سلامت تاسیس شد و پس از آن مجمع خیرین استانی راه اندازی شد که خراسان رضوی در این زمینه پیشرو بوده است.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.