علیرضا رشیدیان روز شنبه در نشست شورای استانی فرهنگ عمومی به ریاست نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: باید از این ایام برای تقویت وحدت در جهان اسلام بهره مطلوب گرفت.
وی توجه به شعور را در کنار شور حسینی ضروری ذکر و بیان کرد: باید محور برنامه های رسانه ها و بیانات سخنرانان و خطبا در این ایام تشریح فلسفه قیام امام حسین(ع) و تبیین معارف عاشورا و کربلا باشد.
استاندار خراسان رضوی افزود: مشهد و حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به عنوان نقطه کانونی عزاداریها همواره محل حضور هیاتها و دسته های سوگواری از سراسر کشور است. در این راستا باید به محتوای برنامه های آنان توجه داشت.
وی به ابلاغ دستور العمل کمیته امنیتی برای تقویت نظم و امنیت حرکت هیاتها در خیابانهای منتهی به حرم مطهر امام رضا(ع) در ایام محرم و صفر نیز اشاره کرد و از روسای هیاتهای مذهبی خواست نسبت به اجرایی کردن این دستورالعمل اهتمام ویژه ای داشته باشند.
رشیدیان همچنین به مردم توصیه کرد بخشی از هزینه های اطعام عزاداران حسینی را در ماههای محرم و صفر صرف مسلمانان ستمدیده و آواره میانمار کنند و ادامه داد: با توجه به شرایطی که مسلمانان در میانمار بدان مبتلا شده اند و مهاجرت بخش زیادی از آنان به بنگلادش، جمعیت هلال احمر اقدام به جمع آوری کمک برای ارسال به آن کشور کرده است.
وی به مصوبه ستاد تنظیم بازار خراسان رضوی در خصوص تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز هیاتهای عزاداری نیز اشره و بیان کرد: ساز و کار مناسبی برای تامین نیاز هیاتها طراحی شده و در این خصوص هیچ مشکلی وجود ندارد.
افزون بر چهار هزار هیات عزاداری از سراسر کشور طی دهه نخست محرم در مشهد فعال می شوند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.