آیت الله سیداحمد علم الهدی روز شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی و نواختن زنگ اقامه نماز در دبیرستان نمونه دولتی ابرار مشهد افزود: تا زمانی که زیر پای نسل جوان و نوجوان سفره دین پهن باشد نسل 'دانستن و داشتن' این کشور رو به افزایش است و اگر این سفره نباشد طعمه تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن می شوند.
وی ادامه داد: اگر دین از مدارس و دانش آموزان گرفته شود هستی خود را تباه کرده و از دست داده ایم. دانش آموزان باید بگونه ای در حوزه دانستن و توانستن جلوه کنند که امکانات علمی، فناوری و وابستگی فکری و اقتصادی را به خارج قطع کنند تا کشوری آزاد، مستقل، قوی و نیرومند داشته باشیم.
امام جمعه مشهد همچنین به جانفشانی مدافعان حرم اشاره و بیان کرد: جوانان این مرز و بوم در گرمای کویر 54 درجه عراق و شام چنان در برابر استکبار ایستاده اند که موجب استیصال دشمنان اسلام و استکبار شده اند.
وی در ادامه همچنین گفت: سخنان رئیس جمهوری آمریکا هم بخاطر عصبانیت و استیصال او در برابر ایران است زیرا می خواستند یک خاورمیانه جدید و بزرگ بسازند اما می بینند نظام انقلابی ایران عراق، سوریه و خاورمیانه را در سیطره سیاست قدرت و اراده خود در آورده است.
آیت الله علم الهدی افزود: امروز جمهوری اسلامی به عنوان قویترین نظام حاکم منطقه حرف نخست را در مقابل قدرتهای استکباری می زند و دیگر قدرتها توانی در برابر نظام ما ندارند. همه اینها به دلیل ویژگی انقلاب است.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما انقلاب ارزشها است و بر خلاف رژیم طاغوت که معیار ارزش بر داشتنهای افراد بود نظام اسلامی ارزشمندی را به 'دانستن و توانستن' داد.

* ترویج فرهنگ نماز
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: مهمترین اولویت در آموزش و پرورش توسعه و ترویج فرهنگ نماز، قرآن، عترت، فرهنگ ایثار و معرفت به سیره رضوی است.
علیرضا کاظمی افزود: 2 هزار و 200 مدرسه در خراسان رضوی امام جماعت روحانی دارند و در 2 هزار و 500 مدرسه و آموزشگاه نیز نماز جماعت به امامت معلمان برگزار می شود.
وی ادامه داد: 2 هزار و 903 باب نمازخانه مستقل، 2 هزار و 428 نمازخانه کلاسی و 146 نمازخانه نیمه تمام در در سطح مدارس خراسان رضوی وجود دارد و به 2 هزار و 756 نمازخانه دیگر هم نیاز است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: 600 همکار روحانی و فرهنگیان در دهه نخست محرم به مدارس اعزام شدند تا به شبهات شرعی دانش آموزان پاسخ دهند.
خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار دانش آموز دارد.
خبرنگار: مصطفی نخعی**انتشار: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.