آیت الله سید احمد خاتمی روز شنبه در 'چهارمین همایش لبیک یا حسین(ع)' در مشهد افزود: اگر کسی می خواهد یزید، خولی و شمر زمان را بشناسد نگاهی به هیات حاکمه آمریکا بیاندازد.
وی ادامه داد: آنها به فکر خاورمیانه جدید و بزرگ بودند. می خواستند در لبنان دولتی همسو با استکبار سر کار آید در حالی که دولت کنونی باجی به آمریکا نمی دهد. همچنین میلیاردها دلار در عراق هزینه کردند اما امروز نخست وزیر عراق می گوید ایران دوست صمیمی ما است و با افتخار از سردار سلیمانی به عنوان مستشار نظامی در آن کشور یاد می کند.
امام جمعه موقت تهران گفت: با وجود پنج سال جنایت و صدور تروریسم به سوریه باز هم نتوانستند حکومتی همسو با رژیم صهیونیستی سر کار آورند که همه نشانگر ناکامی آنها در تحقق خاورمیانه بزرگ است.
وی افزود: به فضل خدا در ایران ام القری جهان اسلام پرچم اسلام قد برافراشته و 38 سال است که اسلام در این کشور بر دلها حکومت می کند. لبیک یا حسین(ع) یعنی آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و با روحیه حسینی مقابل توطئه های آمریکا خواهیم ایستاد.
آیت الله خاتمی ادامه داد: در حکومت اسلامی همه مسئولان آرمان سیدالشهدا(ع) را دنبال می کنند. اینکه حاکمیت دینی در قبال راهنمایی مردم به سوی بهشت مسئولیتی ندارد خلاف نص قرآن است بلکه ماموریت حکومت دینی صاف کردن جاده بهشت می باشد و لبیک یا حسین یعنی همه در مسیر این آرمان بلند تلاش خواهیم کرد.
رئیس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد نیز در خصوص این همایش گفت: برای چهارمین سال پیاپی در دومین روز ماه محرم و همزمان با ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا این همایش با حضور جمعی از نمازگزاران و اعضای هیاتهای مذهبی سطح شهر در منطقه کوی ساختمان و بلوار حر در مجتمع ورزشی آستان قدس رضوی برپا شد.
حجت الاسلام محمد ذاکری از همکاری شهرداری، آتش نشانی، آستان قدس ،نیروی انتظامی و اورژانس با اداره اوقاف در برگزاری این همایش مردمی قدردانی و بیان کرد: هدف اینگونه مراسم تعظیم شعاعر مذهبی و گسترس شور و نشاط حسینی در جامعه است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.