به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی روز شنبه در مراسم بازگشایی مدارس خراسان رضوی در دبیرستان دخترانه تقواپیشگان مشهد افزود: رویکرد آموزش و پرورش این استان، برنامه محوری برای ارتقای 129 شاخص کاری است که در این زمینه 452 برنامه با هدف کیفیت بخشی و عدالت بخشی تدوین شده است.
وی اظهار کرد: رویکردهای مهم دیگری در کنار این برنامه ها سیاستگذاری شده که از مهمترین آنها توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت، ارتقای فرهنگ میزبانی از زائران و ترویج سبک و سیره رضوی، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان می باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای تحقق این برنامه ها و موفقیت در ارتقای تعلیم و تربیت بر نقش و جایگاه دانش آموزان به عنوان مخاطبان اصلی تعلیم و تربیت تاکید شده است.
کاظمی افزود: از دانش آموزان تقاضا داریم با نقش پذیری و مشارکت در اداره امور مختلف مدرسه، تلاش و کوشش برنامه ریزی شده و ایمان به خداوند، در راه تحصیل و تهذیب و ورزش از هیچ کوششی دریغ نورزند.
وی با تاکید بر نقش بی نظیر معلمان به عنوان ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت گفت: در آغازین روزهای بازگشایی مدارس، دست در دست هم می نهیم و پیمان می بندیم که به رغم همه مشکلات و کمبودها در راه موفقیت نظام تعلیم و تربیت تمام تلاش و کوشش خود را وجهه همت خویش قرار دهیم.
وی اظهار کرد: نقش اولیا و خانواده را در فرآیند تعلیم و تربیت باور داریم و آنان را بهترین یار و یاوران خود می پنداریم و از آنها تقاضا داریم ما را در این راه با تمام وجود یاری کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این اداره کل به عنوان پهن پیکرترین اداره کل آموزش و پرورش کشور، یکی از پرکارترین دستگاه های تعلیم و تربیت در سال گذشته بود، به نحوی که بیش از 50 برنامه ملی را برگزار کرد و بیش از 4.5 زائر فرهنگی را اسکان داد.
کاظمی افزود: به رغم حجم کاری بسیار اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال گذشته موفق شد در حوزه های مختلف با کسب بیش از 318 رتبه برتر و ممتاز در سطح کشور به موفقیت های چشمگیری دست یابد.
وی گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید یک میلیون و 140 هزار دانش آموز در 11 هزار و 150 مدرسه حضور یافتند و حدود 90 هزار فرهنگی فعالیت خود را در مدارس استان آغاز کردند.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.