علیرضا رشیدیان روز شنبه در مراسم بازگشایی مدارس خراسان رضوی با عنوان 'نوروز دانایی، مهر حسینی' افزود: آغاز سال تحصیلی امسال علاوه بر هفته دفاع مقدس با آغاز ماه محرم نیز همزمان شده که بر آموختن درس آزادگی و عزت از واقعه عاشورا و قیام حضرت امام حسین (ع) دلالت دارد.
وی اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس محل بروز و ظهور عزت، آزادگی و ایثار بر گرفته از مکتب حضرت سیدالشهدا (ع) بود و اکنون مدافعان حرم ادامه دهنده این راه هستند.
وی با بیان اینکه مهر و شروع مدارس نقطه عطفی در خاطره همه مردم است که با شروع مهر نشاط درونی پیدا می کنند اظهار امیدواری کرد دانش آموزان در مسیر علم آموزی شاگردان خوبی برای مکتب حضرت امام حسین (ع) باشند.
استاندار خراسان رضوی گفت: معلمان حق بزرگی بر گردن ما دارند و همه مردم بدهکار معلمان خود هستند و ما بنده معلمان هستیم و دست آنها را می بوسیم.
وی افزود: جایگاه معلمان در فرهنگ ما بی بدیل است و زیباترین کلام در وصف معلمان، سخن امام راحل می باشد که فرمود 'معلمی شغل انبیاست' لذا معلمان باید قدر جایگاه خود را بدانند و دولت هم هر چه در توان دارد برای پاسداشت مقام معلم و انجام رسالت خود انجام می دهد.
وی اظهار کرد: برای پویایی نظام آموزش و پرورش در بخش نرم افزاری و محتوا، سند تحول بنیادین را در اختیار داریم که این سند روح و محتوای حرکت آموزش و پرورش است و دولت نیز همه توان خود را برای اجرایی کردن سیاستهای این سند به کار می برد.
رشیدیان گفت: در بخش سخت افزاری نظام آموزش و پرورش نیز نیاز به توسعه فضای آموزشی داریم که در این زمینه طی چهار سال گذشته پنج هزار و 200 میلیارد ریال برای ساخت چهار هزار و 800 کلاس درس جدید در این استان هزینه شده و 900 پروژه آموزشی اجرا شده است.
وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز توجه به سبک زندگی اسلامی و شناخت ارزشهای ملی و مذهبی، رویکرد اقتصاد مقاومتی، مشارکت پذیری و تعامل اجتماعی باید از مدرسه آغاز شود.
وی افزود: فضای آموزش و پرورش باید توام با فرهنگ ایرانی اسلامی و نشاط و علم آموزی باشد و انتظار این است که دانش آموزان در مسیر علم آموزی لحظه ای کوتاهی نکنند و مدیران آنها هم باید علم آموزی، حفظ سلامت دانش آموزان و ترویج اخلاق و فرهنگ اسلامی را سر لوحه کار خود قرار دهند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7489/7507 / 6053
خبرنگاران: میترا عبداللهی و مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.