مدیرکل آموزش ‌و پرورش خراسان رضوی روز پنجشنبه در این مراسم اظهار کرد: مهر امسال با مهر حسینی و ائمه اطهار (ع) پیوند زده شده است.
علیرضا کاظمی بابیان اینکه جوامعی که به آموزش و پرورش فرزندانشان توجه بیشتری کرده اند در همه عرصه‌ها سرآمد هستند، گفت: اگر بخواهیم جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها در اوج و اقتدار باشد و توسعه کشور را در همه ابعاد طی کنیم راهی به ‌جز توجه به تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم نداریم.
وی فرهنگ یک جامعه را نشأت گرفته از آموزش و پرورش دانست و افزود: اعتقاد، اخلاق، عمران و آبادانی یک جامعه در سایه توجه به تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد.
کاظمی تصریح کرد: آنچه در جمهوری اسلامی ایران بر دوش مسئولین نهاده شده توجه به ارزش‌های بنیادی نظام و محرومین است که نواختن زنگ عشایر نشان‌دهنده توجه به این مهم است.
وی خاطر نشان کرد: رویکرد آموزش و پرورش خراسان رضوی توجه به محرومین و دانش آموزان سخت‌کوش و پرتلاش است.
وی عشایر را نماد اشتغال و تولید در عرصه‌های مختلف دانست و ادامه داد: عشایر غیور ایران با ویژگی‌های صفا، صداقت، پاکی، نجابت و وفاداری به انقلاب و نظام باید در اولویت توجه مسئولین باشند.
در این مراسم سید کمال‌الدین حسینی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: دولت تدبیر نگاه ویژه‌ای به عدالت ترجیحی دارد تا محرومیتهای مناطق کمتر توسعه یافته از بین برود.
وی عشایر را یکی از نظام‌مندی‌های زندگی اجتماعی خواند و افزود: در این دولت با نگاه ویژه به روستاها و عشایر سعی شده تا در جهت توسعه این جوامع برنامه‌هایی با عدالت ترجیحی برای مرتفع شدن نابرابری‌ها اجرا شود.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه‌های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار:حبیبه احسنی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
7501/507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.