مصطفی اسدی، روز پنجشنبه در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان خلیل ‌آباد افزود: پیش از انقلاب اسلامی 53 درصد جمعیت کشور بی ‌سواد بودند و افراد باسواد هم اغلب مدرک تحصیلات ابتدایی داشتند.
وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) با توجه به راهبرد اساسی خود، دستور تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کردند و با تلاش های انجام شده امروز بیش از 84 درصد جمعیت کشور باسوادند.
وی با تأکید بر اینکه باید با یک حرکت نهضتی و بسیجی بیسوادی را ریشه‌ کن کرد، گفت: هم اکنون چهار هزار و 650 نفر از اولیای دانش آموزان در این استان بیسوادند که سوادآموزی آنان از اولویت ‌های اصلی این نهاد است.
اسدی با بیان اینکه باید تا پایان سال 98 بی ‌سوادی در خراسان رضوی محو شود، افزود: توانمند سازی‌ اجتماعی و جلوگیری از آسیب ‌های اجتماعی از دیگر اولویت ‌های سواد آموزی در خراسان رضوی است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب بی ‌سوادان در حوزه بانوان قرار دارند، آموزش مهارت ‌های زندگی و سبک زندگی و آموزش ‌های فنی و حرفه ‌ای در کلاس‌ های سواد آموزی به صورت جدی پیگیری می ‌شود.
وی گفت: در این راستا امکانات فنی و حرفه‌ ای خراسان رضوی در اختیار مراکز یادگیری و یاددهی قرار می‌ گیرد.
اسدی افزود: 37 مرکز یاددهی و یادگیری غیردولتی در این استان فعال است.
مدیر آموزش‌ و پرورش خلیل ‌آباد نیز در این نشست راه ‌اندازی مرکز یادگیری محلی را یکی از نیازهای این شهرستان در حوزه سوادآموزی دانست و گفت: این مرکز می ‌تواند افراد کم ‌سواد یا بی‌سواد را با مهارت ‌آموزی به سوی زندگی بهتر سوق دهد.
حسن صداقتی از برگزاری جشن پایان بی‌ سوادی تا آخر امسال در این شهرستان خبر داد و افزود: پایش های خانه به خانه برای شناسایی افراد بی‌ سواد شهرستان در حال انجام است که در این راستا 800 پایش خانه به خانه انجام شده و 30 نفر بیسواد شناسایی‌ شده است.
وی با اشاره به اجرای پروژه مهر در خلیل ‌آباد، اظهار کرد: به ‌رغم کمبود اعتبار، تعمیر و تجهیز مدارس این شهرستان به بهترین شکل انجام شد و خیرین و برخی همکاران فرهنگی در این زمینه آموزش‌ و پرورش را یاری کردند.
وی گفت: به دنبال حذف کلاس ‌های چند پایه شهرستان در راستای اجرای عدالت آموزشی هستیم.
خلیل آباد در 242 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053 خبرنگار: لیلا قرایی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.