به گزارش ایرنا، احمدعلی موهبتی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری تربت حیدریه افزود: پاسداری از همین فرهنگ امروز نیز جهان را وادار ساخته در مقابل عظمت ملت ایران سر تعظیم فرود بیاورند.
وی با بیان اینکه قیام حضرت سیدالشهدا (ع) به خاطر مبارزه با ظلم بود، اظهار کرد: امروز نیز در اقصی نقاط جهان سایه سیاه ظلم و کربلاهای مختلف را شاهدیم و لذا باید اذعان داشت ما هنوز در دوران دفاع مقدس بسر می بریم، اما در این دوران دفاع در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیز اضافه شده است.
وی به سخنان 2 روز گذشته رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: به گواه بسیاری از تحلیلگران جنس سخنان ترامپ از نوع سست فکری و سطحی نگری و تهدیدهای توخالی بوده و نشان از احساس خطر وی از برجام بود.
موهبتی با اشاره به در پیش بودن بازگشایی مدارس، افزود: باید آموزش، توسعه و تقویت فرهنگ عاشورا و ظلم ستیزی را در مدارس گسترش دهیم.
وی اظهار کرد: دولت در راستای افزایش اختیارات فرمانداران دست به ابتکار جدید زده و آن تعریف سبدهای مشارکتی توسط فرمانداران در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی گفت: به عنوان نمونه در منطقه جلگه رخ با مشارکت روستاییان منطقه 500 میلیون تومان برای حفظ و نگهداری جاده روستایی به طول 50 کیلومتر اختصاص یافته است.
فرمانده انتظامی تربت حیدریه نیز در این مراسم از افزایش 133 درصدی کشفیات مواد مخدر در این شهرستان طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: این کشفیات عملکرد این نیرو در برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر و لزوم توجه به قاچاق مواد مخدر را می رساند.
سرهنگ اکبر آقابیگی افزود: دستگیری سارقان نیز در این مدت با افزایش 16 درصدی و خرده فروشان مواد مخدر هم با افزایش 101 درصدی مواجه بوده است.
وی اظهار کرد: افزایش و تقویت امنیت و احساس امنیت به عنوان یک سرمایه اجتماعی نزد شهروندان با هدف افزایش میزان مقبولیت و مرجعیت پلیس از اولویت های ما است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت حیدریه نیز با بیان اینکه دفاع مقدس امروز ملت ایران در جبهه نرم در حال انجام است، گفت: جبهه استکبار با هجوم به اعتقادات و باورهای دینی و شبهه افکنی در صدد براندازی نظام اسلامی است.
سرهنگ علی نیک یاد افزود: با توجه به اینکه بنای انقلاب اسلامی بر پایه تشکیل حکومت مهدوی است، مبارزه با مستکبران و دشمنان اسلام در میدان های مختلف همچنان ادامه دارد و همه موظفند در این مسیر با صلابت و عزتمندانه حاضر شوند.
وی با بیان اینکه بنا به تشخیص کارشناسان نظامی و تحلیلگران داخلی و خارجی دشمن توان مقابله نظامی با جمهوری اسلامی را ندارد، اظهار کرد: اما در عین حال نباید فراموش کرد که دشمن در جبهه های فرهنگی و اقتصادی، هنوز در اندیشه ضربه زدن به ما است و لذا ضرورت دارد روحیه جهادی و شهادت طلبی و اطاعت پذیری از ولایت فقیه همچنان در ملت زنده نگه داشته شود.
امام جمعه تربت حیدریه نیز با بی اهمیت دانستن تهدیدات ترامپ، گفت: پاسخ به یاوه گویی رئیس جمهوری آمریکا با حضور در میدان عمل و استقلال همه جانبه محقق می شود کما اینکه در 39 سال گذشته این تنها پاسخ ملت و نظام اسلامی ایران بوده است.
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی، کار فرهنگی ریشه دار را حماسه آفرینی دانست و افزود: ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس با اقدامات فرهنگی خود توانستند از این میدان سخت سربلند بیرون آیند و این بدان معناست که اگر هر کار فرهنگی عمقی و ریشه دار برنامه ریزی شود مردم به آن عمل می کنند.
وی اظهار کرد: مردم باید حاکمیت را از خود بدانند و خدمت به کشور را کمک به اسلام و انقلاب تلقی کنند و با همدلی و هر سلیقه ای در راستای پیشبرد اهداف ملی، منطقه ای و محلی بکوشند.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 / 6053 خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.