علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی روز پنجشنبه در مراسم معارفه شهردار مشهد افزود: شهر مشهد یک جهان شهر و ویترین توانمندیهای جمهوری اسلامی است.
وی با اشاره به جایگاه خاص این کلانشهر و پذیرا بودن سالانه 27 میلیون زائر داخلی و خارجی بیان کرد: این شهر به برکت وجود مضجع شریف رضوی تبدیل به جهان شهر شده و برای اداره آن نیز باید در سطح ملی توجه شود.
رشیدیان تاکید کرد: برای مدیریت این شهر فقط نیازمند همکاری مردم شهر و استان نیستیم بلکه باید این شهر مظهر همکاری و همدلی و پشتیبانی همه ظرفیتهای ملی باشد و اداره این شهر حمایت ملی را می طلبد.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه برای توسعه شهر مشهد نباید خود را محدود به فکر خاصی کرد، افزود: راه اندازی اتاقهای فکر برای اداره این کلانشهر و رفع معضلات از راهکارهای تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه تغییر در مسئولیتها باید برای کامل و جامع شدن باشد، افزود: آنچه در نظام جمهوری اسلامی از مدیران انتظار می رود این است که نقاط قوت دوره قبل را حفظ و ضعفها را مدیریت و مرتفع کنند.
رشیدیان ادامه داد: کلانشهر مشهد به موازات رشد و توسعه مشکلات زیادی نیز دارد، به عنوان نمونه روزانه 2 هزار تن زباله از سطح این شهر جمع آوری می شود که باید ظرفیت سازی برای بهره برداری از پسماند و تبدیل آن به ثروت نیز صورت پذیرد.
وی تاکید کرد: موضوعات مختلف نظیر آسفالت ،توسعه متوازن شهری، اصلاح حاشیه شهر، تکمیل شبکه های امدادی، ارتقای شاخصهای کیفیت زندگی شهری به خصوص برای توانیابان و هوشمندسازی شهر به صورت جدی تر از گذشته باید دنبال شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به پروژه نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی گفت: تناسب توسعه اطراف حرم با هسته کانونی شهر، تعامل فرهنگی و ساخت و سازهای مناسب با حرم مطهر به عنوان قطب فرهنگی این کلانشهر باید انجام و با سرعت بیشتری دنبال شود.
وی ضمن تقدیر از سید صولت مرتضوی شهرداری سابق مشهد، بیان کرد: قاسم تقی زاده خامسی دارای تجربه فراوان، علم و انگیزه برای خدمت در مشهد است.
وی تاکید کرد: با همراهی شورای شهر، شهرداری و دستگاه های اجرایی مختلف روند توسعه و رشد متوازن این شهر سریعتر از همیشه ادامه یابد.
روز پنجشنبه در مراسمی از زحمات شهردار سابق سید صولت مرتضوی تقدیر و قاسم تقی زاده خامسی به عنوان شهردار این کلانشهر معارفه شد.
در این مراسم سید هادی خامنه ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) و نیز علی جنتی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.
خبرنگار:ندا جواهرفر**منتشرکننده:شاهین فرشاد
7505/507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.