محمدرضا حیدری روز پنجشنبه در مراسم معارفه شهردار مشهد افزود: مهمترین نیاز امروز مدیریت شهری اصلاح رویکرد و نگرش به شهرداریها است و شهرداری با تکیه بر منابع متعلق به مردم دارای وظایف مشخصی است.
وی خاطر نشان کرد: منابع حاصل از درآمدهای مردم باید در حوزه جغرافیایی شهر مشهد و وظایف شهرداری هزینه شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: از مجتهدان حوزه علمیه مشهد تقاضا دارم مشخص کنند در شرایطی که ماموریتها و تعهدات زیاد معطلی داریم انجام ماموریت در حوزه ای که تکلیف شهرداری نیست چه حکمی دارد؟
حیدری ادامه داد: در حالیکه پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری مشهد 10 ماه است حق الزحمه کارکردهای خود را دریافت نکرده اند و با وامهای با سود بالا پاسخگوی کارگران خود هستند و حتی اشتغال موجود به خطر می افتد پرداختن شهرداری به امور و اصول هر چند مقدس چه حکمی دارد؟
وی بیان کرد: در حالیکه در این کلانشهر مشکلات زیادی نظیر معضل زیست محیطی کشف رود و عدم توزیع عادلانه خدمات در مناطق مختلف وجود دارد، پرداختن به امور غیرمتبط چه حکمی دارد؟
حیدری ادامه داد: در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد بر مدار قانون و رضایت مردم تلاش می کنیم و تحقق ماموریتهای شهری و توسعه متوازن مشهد تنها در سایه تعامل، هم افزایی و همراهی همه نهادها و افراد تاثیرگذار محقق می شود.
وی بیان کرد: شورای پنجم در انتخاب شهردار با توجه به شاخصه های بومی بودن، سابقه مدیریت اجرایی، تخصص و کارآمدی پس از انتخابات دموکراتیک مهندس تقی زاده خامسی را با رای اجماع انتخاب کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تقدیر از تلاش شوراها و شهرداران قبلی مشهد از بدو پیروزی انقلاب تاکنون تاکید کرد: در کنار وظایف نظارتی شورا برای رسیدن به توسعه پایدار در کنار شهردار خواهیم بود.
حیدری با بیان اینکه گفتمان اصلاحات برگرفته از آموزه های دینی و ریشه در تاریخ یکصد ساله مبازات مردم ایران دارد، افزود: جریان اصلاحات به دنبال اصلاح وضع موجود با ساز و کارهای قانونی است و دل در گروی نظام و انقلاب دارد.
وی تاکید کرد: تفکر اسلامی کم هزینه ترین مسیر را برای تغییر و پاسخگویی به مطالبات مردم از طریق صندوق رای می داند و مردم فهیم با تاسی به 'میزان رای ملت است' جلوه باشکوهی از مردم سالاری دینی را در سطح ملی و بین المللی در انتخابات اخیر رقم زدند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز ثمره مشارکت مردم در انتخابات شورای شهر با معرفی شهردار کلانشهر مشهد و دخالت مردم در تعیین سرنوشت خود عینیت می یابد.
روز پنجشنبه طی مراسمی از زحمات شهردار سابق مشهد سید صولت مرتضوی تقدیر و قاسم تقی زاده خامسی به عنوان شهردار این کلانشهر معارفه شد.
خبرنگار:ندا جواهرفر**منتشرکننده:شاهین فرشاد
7505/507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.