رضا معممی مقدم روز چهارشنبه در نشست روسای شورای هیاتهای مذهبی کشور در مشهد افزود: کسی که در پی بسط و گسترش مراسم عزاداری خارج از تقویم نظام جمهوری اسلامی باشد درد دین ندارد بلکه درد پاکت دارد.
وی ادامه داد: امروز باید در برابر هجمه دشمن از ابعاد مختلف برای ضربه زدن به نظام دینی و اسلامی، با دقت عمل کنیم. مداحی که می گوید 'توکلت علی الحیدر' یعنی چه ؟ توکل فقط بر خداست و 50 آیه در قرآن کریم بر این امر تاکید دارد. دشمن از همین عبارات به ظاهر ساده برای ضربه زدن به اسلام و نظام استفاده می کند با این بیان که اینها رافضی هستند و توکل بر بشر دارند.
مدیرکل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: به چه حقی می گوییم 'حی علی العزا' در حالی که جهان اسلام به نماز حساس است. هیچکس حق ندارد برای گزاره های اصیل اسلامی معادلسازی کند.
وی افزود: شیوه تخریب اسلام و دین از سوی دشمن بر چهار محور استوار است. نخست برجسته سازی مطالب خلاف شرعی که از سوی سخنرانان و مداحان مطرح می شود. حق نداریم در عزاداریها به سایر کیشها و آیینها اهانتی روا داریم.
مقدم ادامه داد: بعد دوم محور عمل دشمنان، انحرافی جلوه دادن عزادارایهای شیعیان است. بر این اساس باید مراسم معقول و منطقی باشد و از هر اقدامی که به اصالت عزاداری لطمه زند از جمله قمه زنی پرهیز شود.
وی برجسته سازی غلو شیعیان در مراسم و جمع آوری اسناد اهانت به مقدسات اهل سنت را از دیگر محورهای فعتایت دشمنان برای دامن زده به اختلافات بین مسلمانان ذکر و بیان کرد: در این میان باید عاشورا و هدف آن را به صورت واقعی و اصیل تشریح کنیم.
مدیرکل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: همچنین با توجه به تاثیرگذاری عزاداری مراسم خراسان بر سایر نقاط کشور به ویژه در ایام پایانی ماه صفر باید هیاتهای عزاداری این دیار دقت و توجه لازم را نسبت به حفظ اصالت مراسم و پرهیز از هرگونه شبهه داشته باشند. عزادارای مردم در مشهد باید شایسته خطه امام مهربانیها حضرت ثامن الحجج(ع) باشد.
وی افزود: پیوست فرهنگی مشهد متناسب با بعد زیارتی آن نیست لذا باید مسئولان در این زمینه تدبیر کنند. پیوست فرهنگی، این شهر مقدس را تبدیل به شهر گردشگری کرده است.
مقدم ادامه داد: نباید در شهر مذهبی مشهد بعد گردشگری بچربد اما امروز این شهر دچار دگردیسی و ناهمخوانی شده است چنانکه مجتمعهای تفریحی و گردشگری و بازار در آن بیشتر وقت زائر را پر می کند در حالی که باید زیارت اصل باشد.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.