سرهنگ علیرضا حاجی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا 133 گروه از این تعداد را خودرویی و 121 گروه را موتوری ذکر و بیان کرد: 58 گروه خودرویی و 57 گروه موتوری از این تعداد در مدارس اطراف مشهد گشت زنی می کنند. این گروهها جدا از گشتیهای پلیسهای تخصصیص هستند.
وی افزود: دستورالعمل ترافیک بازگشایی مدارس از 25 شهریور تا 15 مهر ماه با هدف ارتقای امنیت دانش آموزان در سطح استان اعمال می شود.
رئیس پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری 10 هزار خودرو به عنوان سرویس مدارس در این استان فعال هستند که هفت هزار دستگاه آن مربوط به مشهد است. طبق دستورالعمل ابلاغی ناجا داشتن گواهینامه، معاینه فنی، برچسب و کارت سرویس مدارس برای رانندگان سرویسهای مدارس الزامی است.
وی گفت: سن راننده نیز باید بیشتر از 23 سال و دارای گواهینامه پایه دوم باشد ولی طبق دستورالعمل جدید ناجا چنانچه یک سال از تاریخ صدور گواهینامه پایه 3 گذشته باشد و راننده مرتکب تخلف نشده باشد می تواند به مدت سه سال تا زمان صدور گواهینامه پایه 2 از گواهینامه پایه 3 برای سرویس مدارس استفاده کند.
سرهنگ حاجی زاده افزود: همچنین در تعامل با آموزش و پرورش مقرر شد رانندگان پرخطر به پلیس معرفی شوند تا برخوردهای لازم صورت گیرد.
وی اد امه داد: همچنین با توجه به ازدحام ترافیکی در اطراف مدارس همزمان با تعطیلی مدارس مقرر شد چنانچه امکان سرویس گیری از داخل مدارس باشد رانندگان در داخل فضای مدرسه دانش آموزان را سوار کنند.
خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار دانش آموز دارد . 51 درصد این تعداد در مشهد تحصیل می کنند.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.