حجت الاسلام علی دارابی روز چهارشنبه در نشست روسای شورای هیاتهای مذهبی کشور در مشهد افزود:
همزمان با همه اقدامات و برگزاری جلسات باید هوشیار بود و تاکیدات رهبر معظم انقلاب را در زمینه هیاتهای مذهبی و عزادارایهای انقلابی به گوش جان‌ گرفته و عملیاتی کرد.
وی ادامه داد: این توصیه ها و بیانات ما را به هیاتهای مذهبی تراز انقلاب اسلامی نزدیک می کنند و تفکیک هیاتهای مذهبی انقلابی از غیر را به صراحت و وضوح مشخص کرده اند. هیات مذهبی، جلسه و منبری ای سازنده است که ما را از شک و شبهات به یقین برساند زیرا طی محرم شبهات افزایش می یابد.
معاون سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مقابله با این شبهات باید علنی، منطقی و مبتنی بر عقل باشد تا بتوان مخاطبان را به عرصه یقین رساند.
وی‌ پرهیز از ریاکاری و خودنمایی برای غیرخدا و تظاهر‌ و در مقابل حرکت خالصانه برای خدا را از مباحث مهم در نورانیت جلسات عزاداری توصیف و بیان کرد: باید از استفاده تجهیزات و وسایل غیرمرسوم همچون طبل و سنج بزرگ و عجیب و هر امری که ‌جنبه ریا و فریبکاری دارد پرهیز شود زیرا این موارد آفت عزاداریها است.
حجت الاسلام دارابی افزود: همچنین باید با پرهیز از عداوت، دشمنی، بغض، کینه رسیدن به صمیمیت، همدلی و همراهی را در هیاتهای مذهبی تقویت کرد زیرا امروز از اهداف دشمن ‌ایجاد اختلاف در جبهه نیروهای انقلاب است.
وی ویژگی دیگر جلسه و محفل مذهبی نورانی را زهد، تقوا و رهایی از دلبستگی و وابستگی دنیوی توصیف و بیان کرد: امروز اندیشکده های شیطانی نقشه های شومی علیه مجالس حسینی در قالبهای اعتقادی یا جریان سازیهای اجتماعی تدوین می کنند تا این مجالس و جوانان انقلابی را به انحراف بکشانند.
معاون امور مجلس و استانهای سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: این معانت ظرف چند سال اخیر نسبت به حمایتهای نرم افزاری، تبلیغاتی و کمک به هیاتهای مذهبی در حوزه هایی که وظیفه ذاتی خود می داند اقدام کرده اما با کمبودهای اعتباری مواجه است.
وی گفت: در حوزه آموزشهای تخصصی هم یکی از گروههای هدف این مجموعه هیاتهای مذهبی است تا با ارتقا سطح آگاهیها زمینه توانمندسازی آنها و ارتقا شاخصهای دینی در حوزه آفت شناسی و مدیریت مذهبی فراهم شود. در این راستا نظام نامه آموزشی می تواند مسیر رشد، ارتقا و مهارت مدیریت هیاتی را افزایش دهد.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: آراسته کردن و برگزاری مجالس ذکر بالاترین درجه عبودیت است. ما به عنوان صحنه گردانان این مجالس ذکر اهل بیت(ع) باید نسبت به نوع عملکرد و مباحثی که طرح می کنیم بسیار دقت داشته باشیم.
حجت الاسلام کاظم لطفیان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در بحث هیاتهای مذهبی افزود: بنا بر تاکید ایشان باید هیاتهای مذهبی انقلابی باشند و ماموریت انقلابی خود را در این برهه حساس فراموش نکنند و نسبت به به شبهات و توطئه های دشمن برای تخریب اسلام و شیعه هوشیارانه عمل کنند.
90 هزار هیات مذهبی در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد 70 هزار هیات بطور مستمر فعال هستند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.