سید رضا موسوی سه شنبه شب در سفر به شهرستان تایباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 2هزار و 524 روستای بیش از 20 خانوار در استان وجود دارند که اجرای طرح هادی در آنها تعریف شده و از این تعداد تاکنون در 800 روستا این طرح به اجرا در آمده است که 30 درصد روستاهای بیش از 20 خانوار استان را شامل می شود.
وی اظهار کرد: هم اکنون 27 درصد منازل روستایی استان خراسان رضوی مقاوم سازی شده اند.
وی به آخرین وضعیت روستاهای زلزله زده شهرستان های فریمان، مشهد، تربت جام و بخش رضویه مشهد اشاره کرد و گفت: در زلزله فروردین ماه سال جاری در این مناطق به بیش از 2 هزار واحد مسکونی خسارت وارد شد که هزار و 900 واحد مسکونی روستایی و 100 واحد مسکونی شهری آسیب دید که از این تعداد هزار و 200 واحد ساماندهی شده و ساکنین 200 واحد نیز در آنها مستقر شده اند.
موسوی به تسهیلات واحدهای مسکونی خسارت دیده اشاره کرد و افزود: به هر یک از متقاضیان شهری در مناطق بازسازی شده 300 میلیون ریال وام با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت 15 ساله و مبلغ 50 میلیون ریال نیز به صورت بلاعوض پرداخت شده که این تسهیلات در روستاها 200 میلیون ریال وام و 60 میلیون ریال کمک بلاعوض می باشد.
وی اظهار کرد: در سال گذشته 10 هزار تن قیر رایگان در روستاهای استان خراسان رضوی توزیع شد و در سال جاری نیز بیش از 400 میلیارد ریال در این راستا برای توزیع قیر رایگان پیش بینی شده که تا پایان شهریور ماه باید 40 درصد آن جذب شود.
شهرستان تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494 / 6053 خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.