حجت الاسلام احمد صابری تولایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مبلغان دینی وظیفه پیراستن عزاداری ها از آسیب و خرافه را بر عهده دارند.
وی اظهار کرد: اغلب فرهنگها و کشورها به گونه ای آمیخته با خرافات و بدعتها هستند اما فرهنگ شیعی به عنوان یک فرهنگ اصیل و پیشرو در عرصه تمدن سازی مکانیزمهایی را برای مبارزه با اینگونه آسیبها تدبیر کرده است.
وی گفت: آسیب های شکلی، محتوایی، مکانی و زمانی برخی از مواردی است که در عزاداری ها به اشکال مختلف دیده می شوند.
حجت الاسلام صابری تولایی افزود: ترسیم ناقص و تک بعدی از سیمای معصومین (ع)، توجه بیش از حد به جنبه قداست و ملکوتی بودن آنان به گونه ای که آنها را غیر قابل الگوبرداری کند، بیان مطالب دور از شان ائمه(ع) و اظهار مطالب موهن جزو آسیب های محتوایی عزاداری هاست که زمینه ای برای هجمه دشمنان به مجالس عزاداری فراهم می کند.
وی اظهار کرد: قمه زنی، عزاداری در فضاهای غیر رسمی و تحت الشعاع قرار دادن مکانهای اصیل مانند حسینیه، تکایا و مساجد، عدم رعایت شان مکانی مسجد با استفاده از آلات موسیقی جزو آسیبهای شکلی و مکانی عزاداری هاست که در برخی نقاط به چشم می خورد.
وی تبیین و روشنگری را مهمترین وظیفه مبلغان در ماه های محرم و صفر ذکر کرد و گفت: 20 عنوان کتاب در این زمینه به چاپ رسیده که توسط مجموعه های تبلیغی استان در مناسبت های مختلف در اختیار مبلغین قرار گرفته است.
حجت الاسلام صابری تولایی افزود: مبارزه با خرافات و اصلاح آسیب ها نیاز به کار رسانه ای نیز دارد که در قالبهایی مانند موشن گرافی، فیلم، تئاتر باید تولید شود.
وی اظهار کرد: مبارزه با خرافه و آسیب نباید به صورت سلبی باشد زیرا کارهای ایجابی و روشنگری اثرگذارتر است.
وی گفت: باید دقت کنیم به بهانه آسیب شناسی، اصل عزاداری که اصیل ترین خون جاری در رگهای حیاتی شیعه است تضعیف نشود زیرا همانگونه که امام راحل فرمودند، محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/ 6053 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.