به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گناباد، سیدفرزین میرچراغی گفت: استفاده از فناوری واقعیت مجازی و سنسورهای حرکتی به منظور توانبخشی و فیزیوتراپی بیماران دچار معلولیت جسمی و حرکتی از دو دهه قبل در کشورهای غربی مورد توجه قرار گرفت و منشاء حرکت ‌های قابل توجهی نیز در سطح آکادمیک در این زمینه شد ولی در ایران به صورت پراکنده و غیر متمرکز و بیشتر به صورت جداگانه بر روی طرح های فیزیوتراپی هوشمند فعالیت ‌هایی در جریان است.
وی افزود: از این ‌رو بعد از بررسی ‌های تخصصی و هدفمند، ساخت نرم ‌افزارهای مورد نیاز برای فیزیوتراپی هوشمند با تلفیق 'واقعیت مجازی' و 'سنسورهای حرکتی' در دانشگاه علوم پزشکی گناباد در دستور کار قرار گرفت.
وی تلفیق روش‌ های فیزیوتراپی هوشمند با پزشکی از راه دور (تله مدیسین) را نیز یکی از اولویت‌ های تیم پژوهشی این دانشگاه ذکر کرد و ابراز امیدواری نمود با دستیابی به این هدف تا قبل از اتمام سال جاری، فصلی نو در ارتقای کیفیت خدمات پزشکی از راه دور کشور فراهم شود.
هم اکنون 1400 دانشجو در 22 رشته و مقطع تحصیلی در دانشکده های پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت و پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد مشغول تحصیل هستند.
حدود 120 هزار نفر جمعیت شهرستانهای گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053 خبرنگار: علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.