شورای اسلامی شهر مشهد در این نشست اعتراض کمیته تطبیق فرمانداری مشهد به مصوبه شورای شهر چهارم را مبنی بر مخالفت با لایحه دریافت سه درصدی سهم آموزش و پرورش مصوب 29 مرداد ماه گذشته، مورد بررسی قرار داد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این نشست گفت: اختصاص سهم 3 درصدی عوارض به آموزش و پرورش مصوبه قانونی مجلس شورای اسلامی است و در مراکز استانها و حتی شهرهای کوچک نیز اجرا می شود.
محمدرضا حیدری به لغو این مصوبه قانونی در دوره چهارم شورای شهر مشهد اشاره و بیان کرد: بر این اساس و طبق رای دیوان محاسبات، شهرداری مشهد مبلغ 52 میلیارد تومان به آموزش و پرورش بدهکار است.
وی افزود: مصوبه امروز عطف به ماسبق نمی شود. با اجرایی شدن قانون سهم سه درصدی عوارض آموزش و پرورش، به ساخت مجموعه های فرهنگی و آموزشی در سطح شهر به ویژه در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار کمک می شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: دریاف سهم سه درصدی آموزش و پرورش از عوارض شهری حق قانونی است و باید اجرایی شود.
بتول گندمی افزود: در راستای تامین نظر هیات تطبیق فرمانداری مشهد مصوبه قبلی اصلاح و به شهرداری مشهد اجازه داده می شود نسبت به دریافت 3 درصد عوارض صدور پروانه های ساختمانی و نوسازی به عنوان سهم آموزش و پرورش و واریز آن به حسابهای مربوطه اقدام کند.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.