اعضای شورای شهر مشهد در نشست روز دوشنبه خود 2 نظریه کمیسیون فرهنگی شورا را مبنی بر نامگذاری اماکن و یا معابری به نامهای پروفسور مریم میرزاخانی و آیت الله هاشمی رفسنجانی بررسی و مصوب کردند.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در این نشست گفت: طبق این مصوبه شهرداری موظف است ظرف حداکثر سه ماه نسبت به نامگذاری یکی از اماکن عمومی و یا فرهنگسراهای موضوعی به نام استاد مریم میرزاخانی اقدام کند.
رمضانعلی فیضی افزود: از آنجا که خانواده مرحوم میرزاخانی در تهران با نامگذاری معبر و خیابانی به نام آن مرحوم مخالفت کردند از این رو در مشهد یکی از اماکن عمومی و یا فرهنگسرا برای این مهم پیشنهاد شد.
وی ادامه داد: همچنین بر اساس نظریه دیگر شورای شهر، شهرداری مشهد باید حداکثر تا مدت سه ماه نسبت به نامگذری یکی از بزرگراهها و یا معابر مشهد به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی اقدام کند.
امیر شهلا عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این خصوص گفت: خزانه شهرداری و شورای شهر مشهد هم اکنون خالی است و با این خزانه خالی نمی توان امید به احداث بزرگراه و یا معبر جدیدی برای نامگذاری به نام آیت الله رفسنجانی را داشت لذا باید نامگذاری روی یکی از معابر موجود انجام شود.
در پایان اعضای شورای شهر با نظریه های مذکور موافقت کردند و مصوب شد شهرداری در بازه زمانی سه ماهه نسبت به اجرایی شدن این مصوبه و نامگذاری یک فرهنگسرا و یا مکان عمومی به نام مریم میرزاخانی و یکی از معابر مشهد به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی اقدام کند.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.