احمد صادقی گلمکانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سرمایه گذاران از کشورهای پاکستان، ترکیه، گرجستان، ترکمنستان و افغانستان هستند که واحدهای تولیدی در زمینه فرآوری مواد غذایی، پالایشگاه و محصولات نفتی و سنگ های تزئینی راه اندازی کرده اند.
وی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی سرخس با موقعیت راهبردی و جغرافیایی، به عنوان دروازه طلایی ورود به کشورهای آسیای میانه و سرزمین پهناور چین و روسیه و پل ارتباطی بازارهای مهم تجاری آسیای مرکزی با کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا به شمار می رود.
وی گفت: هم اکنون 24 واحد تولیدی در زمینه های مختلف صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس فعال است و 16 واحد تولیدی نیز در این منطقه در حال ساخت می باشد.
گلمکانی افزود: منطقه ویژه اقتصادی سرخس با توجه به موقعیت مناسب و برخورداری از امکانات و زیرساخت‌ های صنعت حمل ‌و نقل، تسهیل کننده ورود کالا و صادرات آن از کشور است.
وی اظهار کرد: احداث خطوط ریلی به عنوان یکی از مهمترین بخشهای حمل و نقل در منطقه ویژه اقتصادی سرخس در دست انجام است و تاکنون 30 کیلومتر از خط ریل عریض و معمولی ایجاد شده است که این میزان در آینده به 50 کیلومتر خواهد رسید.
وی گفت: جاده ترانزیتی به منظور اتصال راهرو ترانزیتی به نقطه صفر مرزی در سرخس، ضرورت حیاتی برای منطقه ویژه اقتصادی سرخس به شمار می‌ رود که عملیات اجرایی آن در حال انجام است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس، میزان سرمایه گذاری آستان قدس رضوی در این منطقه را تاکنون بیش از سه هزار و 200 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: هم اکنون از 15 درصد ظرفیت منطقه اقتصادی سرخس استفاده می ‌شود که در صورت اتصال جاده ترانزیتی به نقطه صفر مرزی، این ظرفیت به 100 درصد می رسد.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.