آتشپاد دوم مهدی احمدی راد روز یکشنبه در بازدید از دفتر ایرنا در سبزوار افزود: از این تعداد 277 عملیات در ارتباط با حوادث و 235 فقره مربوط به اطفای حریق بوده که مزاحمت حیوانات با 93 فقره و حریق منازل مسکونی با 78 فقره بیشترین موارد را داشته است.
وی اظهار کرد: گیر گردن در آسانسور با 47 مورد، آتش سوزی وسایل نقلیه با 44 مورد و محبوس شدن افراد با 31 مورد از دیگر حوادث پر تکرار در سال جاری است.
وی گفت: امسال 67 میلیارد ریال به سازمان آتش نشانی سبزوار اختصاص یافت که نسبت به بودجه سال گذشته 30 درصد افزایش نشان می دهد.
احمدی راد با اشاره به قیمت حدود 40 میلیارد ریالی نردبان هیدرولیکی افزود: آتش نشانی سبزوار هنوز به این وسیله مجهز نشده اما طبق اقدامات انجام شده این شهر در لیست 50 شهری است که دولت با همکاری شهرداری ها این وسیله را برای آنها تهیه می کند.
وی اظهار کرد: از سال 1391 تمام ساختمان ها برای دریافت گواهی پایان کار باید به سامانه اطفای حریق مجهز باشند که این امر در کاهش حوادث حریق نقش بسزایی ایفا می کند.
وی گفت: ماشین آلات این سازمان با میانگین عمر 10 سال مستهلک محسوب می شوند و برخی از آنها تا 30 سال عمر دارند و این در حالی است که عمر استاندارد خودرو آتش نشانی در جهان پنج سال است.
وی به افتتاح دیواره سنگ نوردی استاندارد به ارتفاع 10 متر و با هزینه 700 میلیون ریال اشاره کرد و افزود: مرکز آموزش آتش نشانی این شهر با کامل ترین امکانات از قبیل اتاقک حریق و اتاقک دود به همراه شهر نیشابور به عنوان مرکز آموزش استان خراسان رضوی انتخاب شده که دوره های بدو خدمت و حین خدمت در آنها برای آتش نشانان استان برگزار می شود.
احمدی راد اظهار کرد: در نیمه نخست امسال یکهزار نفرساعت برای کارکنان آتش نشان استان و 700 نفرساعت برای کارکنان شرکت های توزیع و انتقال گاز استان دوره آموزشی در این مرکز برگزار شد و 30 آتش نشان داوطلب نیز در این شهرستان تحت آموزش های این مرکز قرار گرفتند.
وی گفت: هم اکنون 110 نیروی انسانی در پنج ایستگاه این سازمان مشغول فعالیت هستند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
7500 / 6053 خبرنگار: حسین آزادمنجیری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.