جمعی از فعالان سیاسی و شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان و اعتدال گرایان استان در نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار تداوم حضور سید علی اکبر پرویزی استاندار خراسان جنوبی در این استان شدند.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی؛

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام، به استحضار آن مقام عالی می‌رساند که شیوع اخبار و شایعات ضد و نقیض مبنی بر تغییر استاندار خراسان جنوبی، که به حق جزو بهترین انتصابات دولت تدبیر و امید برای مردم محروم و زجرکشیدۀ استان خراسان جنوبی بود، ما فعالان سیاسی و شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان استان را بر آن داشت تا طی نامه‌ای، دغدغه‌های جدی و عمیق خود در خصوص این شایعات و نظر خود مبنی بر لزوم تایید استاندار فعلی و تداوم حضور وی در این استان عقب مانده از توسعه، که با برنامه‌های زیرساختی و مدیریت با کفایت ایشان افق امید و پیشرفت این دیار در حال شکل‌گیری است، را به محضر حضرتعالی صمیمانه منتقل کنیم.

این نامه می‌افزاید: اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان خراسان‌جنوبی همواره نشان داده‌اند که به آسانی مصالح جمعی را بر منافع شخصی ترجیح می‌دهند. این‌بار نیز، فارغ از جدال‌های مرسوم و متداول جناحی- گفتمانی، تنها دغدغۀ مجاز را رفاه بیشتر و رنج کمتر هم استانی هایمان می‌دانیم.

در ادامه این نامه خطاب به رئیس جمهوری آمده‌است: در عرصۀ انتخابات بیست و نهم اردیبهشت ماه ۹۶ و در آن جدال نابرابر در سطح استان، همدلانه با هم‌ ستادهای حضرتعالی را در استان و یکایک شهرها و روستاها فعال کردیم و بیرق با روحانی تا ۱۴۰۰ را، شهر به شهر و روستا به روستا، برافراشته کردیم و در روزهای پرالتهاب و دلهره آمیز انتخابات، دوشادوش تمامی اصلاح‌جویان و اعتدال‌گرایان و تحول خواهان کشور از آن بزنگاه و تنگۀ حساس تاریخی عبور نمودیم. اکنون که فراز و نشیب های انتخاباتی را پشت سر گذاشته ایم، گویا اوج و حضیض های سیاسی مان پایانی ندارد و ظاهراً اکنون‌ در آستانۀ اخذ تصمیم خطیر دیگری از سوی دولت جنابعالی قرار گرفته ایم. بر همین اساس، بر خود لازم دانستیم تا بر لزوم ماندگاری مهندس پرویزی، استاندار فعلی خراسان جنوبی، به دلایل زیر تاکید و اصرار نماییم:

۱. ثبات مدیریتی برای توسعه استان محرومی که متاسفانه در عرض ۱۳ سال، ۵ استاندار و در هر چند صباحی تعداد زیادی از معاونان استاندار و مدیران کل آن تغییر کرده و هر کدام مرام و مسلک و سلیقۀ خود را حاکم کرده‌است، شرط لازم و ضروری برای پیشرفت استان است.

۲. این استان از جملۀ مناطق محروم کشور است که با حضور استاندار فعلی اقدامات زیربنایی، از جمله شروع پروژه احداث راه آهن، تامین آب شرب و صنعتی استان، توسعۀ معادن به عنوان سرمایه های ذاتی استان، افزایش ۲.۵ برابری بودجۀ استان، توسعۀ صنعتی استان و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و ...، در آن آغاز شده و همواره توسعۀ اقتصادی به عنوان پیش شرط لازم برای توسعه و آبادانی استان مدنظر علمی و عملی وی بوده‌است.

۳. حفظ روحیۀ امید و احساس آرامش و حرکت در مسیر پیشرفت با کار جهادی استاندار، مردم استان را امیدوار به روزهای خوب و خوش در آینده کرده است و جابجایی وی در این شرایط، که زنگ پیشرفت استان به صدا درآمده و لوکوموتیو توسعه به راه افتاده است، تصمیمی بس اشتباه و دور از خواستۀ مردم زجردیده و محروم شهر و روستای این دیار است.

۴. ابقای مهندس پرویزی در شرایط کنونی استان خواست مردم نقاط دور و نزدیک این استانی است که تعداد کثیری از ایشان به تفکر و دولت دکتر روحانی رای داده اند و اینک اقشار مختلف مردم این استان شامل: احزاب سیاسی اصلاح طلب و اعتدال گرا، فعالین اقتصادی، فعالین فرهنگی، بازاریان، کسبه، خانوادۀ شهدا و جانبازان، هیات های مذهبی، انجمن های مختلف کارگری و مهندسی، دانشگاهیان، جامعۀ پزشکی و صنوف مختلف خواستار ماندگاری مهندس پرویزی و ادامه سیاست های رو به جلو و توسعه گرای وی هستند.

۵. مهندس پرویزی، به گواه عملکرد و به روایت کارنامه اش، نشان داده است که این توانایی و تمایل را دارد که از کار فروبسته ی توسعۀ استان گره های اساسی باز کند.

۶. پرویزی در عمل هم سهم زنان و اقلیت ها را در مدیریت استانی به رسمیت شناخته است و هم تلاش بی امانی کرده است که حق هر صاحب حقی، بی کم و کاست، ادا شود.

۷. استاندار فعلی ماشین محرومیت زدایی از استان را با نگاه به افق های رفاه و بهره گیری از امکانات انسانی و طبیعی بومی منطقه، از شهری به شهری و از بخشی به بخشی و از دهستانی به دهستانی، بی وقفه به حرکت درآورده است و حاکمیت قانون به معنای حقیقی را، با ایجاد نظم و نسق اداری، در استان برقرار کرده‌است.

۸. با آنکه از بدعهدی ایام و نگون بختی اهالی خراسان جنوبی، نسیم خوش تدبیر و امید دیرهنگام و با وقفه‌ای سه ساله در این استان شروع به وزیدن کرد، اما پرویزی جبران مافات گذشته را به اندازۀ توان خود و با تیم متبحر و دلسوزش به خوبی انجام داده‌است.

فعالان سیاسی خراسان‌جنوبی در این نامه اظهار کردند: آنچه واضح و مبرهن است اینکه هر گونه تغییر رویه و باز ایستادن در این مسیر تازه گشوده‌شده سبب می‌شود بذرهای امید کاشته‌شده در یک سال و نیم گذشته، که می رود جوانه زند، به یاس و افسردگی تبدیل شود و چون آواری بر سر فعالان سیاسی و اقتصادی و فرهنگی این استان فرو ریزد.دیگر فرصت و مجالی برای بازگشت به عقب برای مردمان این استان نیست. کارنامۀ موفقیت‌های مهندس پرویزی و حجم تغییرات ملموس انجام گرفته توسط وی، ما را برآن داشت تا در کنار برادران و خواهران‌مان در اقصی نقاط استان، امتداد تدبیر و امید را مستلزم ابقای مهندس پرویزی دانسته و تداوم مدیریت و سکانداری ایشان را برای استانمان از محضر حضرتعالی درخواست داشته‌باشیم.

سید علی اکبر پرویزی استاندار خراسان جنوبی، سابقه استانداری خراسان شمالی در دولت یازدهم را نیز در کارنامه خود دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.