به گزارش ایرنا پروفسور 'آنجلو ازی' روز چهارشنبه در همایش بین المللی تغذیه، از تحقیقات علوم پایه تا مداخلات بالینی در مشهد، افزود: تغییر سبک زندگی، تغذیه مردم را با مخاطرات و مشکلات زیادی روبه رو کرده است که باید با همکاری صاحبنظران و متخصصان در سراسر دنیا برای رفع آن چاره اندیشی شود.
وی تصریح کرد: برخی از کشورها با مشکل سوء تغذیه مواجه هستند و از سوی دیگر زیاد خوردن، بد خوردن و زیاد خوابیدن از مشکلات تغذیه ای مردم جهان است.
وی با اشاره به بررسی راههای علمی و اجرایی بهبود وضعیت تغذیه در ایران و دنیا در این همایش بیان کرد: توجه به بهبود تغذیه دنیا نه تنها موجب افزایش سلامت جامعه می شود، بلکه در بهبود شرایط اقتصادی نیز تاثیرگذار خواهد بود.
آنجلو ازی، استفاده از مکمل های غذایی را راهکاری مناسب در بهبود وضعیت تغذیه در جهان دانست و افزود: هم اکنون برخی از کشورها این برنامه را در دستور کار خود قرار داده اند.
استاد دانشگاه تونیفس آمریکا گفت: وضعیت تغذیه در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورها مناسب است اما برای بهبود وضعیت تغذیه در تمام جهان از جمله ایران باید تلاش کرد.
همایش بین المللی تغذیه، از تحقیقات علوم پایه تا مداخلات بالینی، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری سازمان های بین المللی امروز در مشهد آغاز شد که تا هفدهم شهریورماه ادامه دارد.
در این همایش که با همکاری سازمانهای بین المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی، یونسکو، انجمن بیولوژی مولکولی آمریکا و انجمن تغذیه اندونزیایی برپا شده 40 سخنران از کشورهای فرانسه، مالزی، ایتالیا، مصر، سوئیس، آمریکا، انگلیس، اتریش، پاکستان و افغانستان حضور دارند.
شخصیت های علمی برجسته ای همچون پروفسور سالوادور نامزد جایزه نوبل از انگلستان، پروفسور پارک نماینده یونیسف در ایران و نماینده سازمان بهداشت جهانی در قاهره از مهمانان برجسته این همایش هستند.
از مجموع 745 مقاله پذیرفته شده در این همایش، 120 مقاله در قالب سخنرانی و 625 مقاله در قالب پوستر با موضوعاتی همچون سرطان، چاقی، سندروم متابولیک، تغذیه در بیماران قلبی و مغزی، تغذیه در بیماران خاص و نانوفوتها ارائه می شود.
خبرنگار: مریم انجیدنی **‌ انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی ‌
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.